Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Zapraszamy już za:

[wpdevart_countdown text_for_day="Dni" text_for_hour="Godzin" text_for_minut="Minut" text_for_second="Sekund" countdown_end_type="date" font_color="#000000" hide_on_mobile="show" redirect_url="" end_date="21-09-2020 12:00" start_time="1600339301" end_time="0,1,1" action_end_time="hide" content_position="center" top_ditance="10" bottom_distance="10" ][/wpdevart_countdown]

Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Chiny wydały o 22% więcej na usługi chmurowe. Szacuje się, że trend ten się utrzyma.

Wydatki na usługi infrastruktury chmurowej w Chinach wzrosły o 22% rok do roku w IV kwartale 2023 roku – wynika z szacunków Canalys. 

9,7 miliarda dolarów (12% globalnych wydatków na chmurę) – tyle wydały Chiny na usługi i infrastrukturę chmurową. W ciągu 2023 roku chiński rynek usług chmurowych wzrósł ogółem o 16%, w porównaniu do 10% w 2022 roku. Analitycy spodziewają się dalszego przyspieszenia wzrostu w 2024 roku, z prognozowanym wzrostem wydatków na infrastrukturę chmury w Chinach o 18%. Przedsiębiorstwa ponownie zainwestują w chmurę m.in. dlatego, że wzrost w dziedzinie Generatywnej Sztucznej Inteligencji napędzi większe wykorzystanie chmury.

Jednocześnie znaczące obniżki cen wprowadzone przez chińskich dostawców usług chmurowych pomogły zwiększyć adopcję przez bardziej cenowo świadomych klientów, nasilając konkurencję na rynku. Aby się wyróżnić wśród eskalacji rywalizacji cenowej, dostawcy usług chmurowych będą kłaść większy nacisk na podnoszenie standardów obsługi, wspieranie innowacji i doskonalenie ogólnego ekosystemu usług chmurowych.

W IV kwartale 2023 roku trójka liderów na rynku usług chmurowych w Chinach – Alibaba Cloud, Huawei Cloud i Tencent Cloud – utrzymała swoją dominację, osiągając łączny wzrost o 28% i zabezpieczając 74% udziału w rynku. Wszyscy trzej dostawcy skupiają się na rozwijaniu swoich ekosystemów partnerskich, aby napędzać wzrost, przy czym zarówno Huawei Cloud, jak i Tencent Cloud, zorganizowały swoje wydarzenia dla partnerów od początku roku. Dochód z chmury generowany przez kanał partnerski stanowił 25% całkowitych przychodów na chińskim rynku w IV kwartale 2023 roku, a odsetek ten ma wzrosnąć.

Dodaj komentarz

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

POLECANE

3,272FaniLubię
10,608ObserwującyObserwuj
1,570SubskrybującySubskrybuj

NOWE WYDANIE

POLECANE

NAJNOWSZE