Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Zapraszamy już za:

[wpdevart_countdown text_for_day="Dni" text_for_hour="Godzin" text_for_minut="Minut" text_for_second="Sekund" countdown_end_type="date" font_color="#000000" hide_on_mobile="show" redirect_url="" end_date="21-09-2020 12:00" start_time="1600339301" end_time="0,1,1" action_end_time="hide" content_position="center" top_ditance="10" bottom_distance="10" ][/wpdevart_countdown]

Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Chiny po raz pierwszy wyprzedzają Koreę pod względem dostaw mniejszych wyświetlaczy OLED

W pierwszym kwartale bieżącego roku Chiny po raz pierwszy wyprzedziły Koreę pod względem dostaw organicznych wyświetlaczy elektroluminescencyjnych do gadżetów IT, co wzbudziło obawy, że koreańscy producenci mogą zostać ostatecznie wyparci z rynku przez chińskich rywali.

Według chińskiego trackera rynku Cinno Research, w poniedziałek chińskie dostawy OLED dla gadżetów IT, w tym smartfonów i tabletów, stanowiły 53,4 procent całości w okresie styczeń-marzec, wyprzedzając 46,6 procent Korei. Chińska liczba wzrosła o 15,6% w ujęciu rocznym.

Jeśli chodzi o firmy, Samsung Display utrzymał pozycję lidera z 41-procentowym udziałem w rynku, mimo że jego dostawy spadły o 12,3% w ujęciu rocznym.

Na kolejnych miejscach znaleźli się chińscy producenci wyświetlaczy, z BOE Technology na poziomie 17,5%, Visionox na poziomie 11,6% i CSOT na poziomie 10,1%. Tianma, kolejna chińska firma, zajęła 9 procent, podczas gdy koreański LG Display zajął 6 procent rynku.

W odniesieniu do najnowszych statystyk, obserwatorzy rynku stwierdzili, że chińskie dostawy są w dużej mierze ukierunkowane na popyt krajowy i będą miały ograniczony wpływ na koreańskich producentów wyświetlaczy.

“Ważne jest, aby zrozumieć, że duża część chińskich dostaw pokrywa popyt krajowy. Chińskie firmy IT i dostawcy smartfonów strategicznie decydują się na korzystanie z chińskich paneli OLED” – powiedział Yi Choong-hoon, dyrektor generalny UBI Research.

Chińscy producenci smartfonów, tacy jak Huawei, Xiaomi, Vivo i Oppo, wprowadzają panele OLED do swoich najnowszych smartfonów, ale wydaje się, że zaopatrują się w nie u chińskich producentów.

Według Korea Display Industry Association, udział paneli OLED dostarczanych przez koreańskich producentów wyświetlaczy do chińskich producentów smartfonów wynosił 56 procent w 2022 roku, ale liczba ta spadła do 16 procent w 2023 roku.

“Patriotyczne” nastroje konsumentów wpłynęły również na sprzedaż Apple w Chinach. W czwartym kwartale ubiegłego roku iPhone firmy Apple zdobył 24 procent udziału w rynku krajowym, ale liczba ta spadła do 15 procent w pierwszym kwartale tego roku. Samsung Display i LG Display są głównymi dostawcami paneli OLED dla Apple.

“To prawda, że chińskie firmy, takie jak BOE, stają się coraz lepsze w produkcji paneli OLED. Jednak produkty OLED różnią się w zależności od ich jakości, a chińskie firmy celują w tańszy segment low-end” – powiedział Yi.

Dyrektor generalny Samsung Display Choi Joo-sun, który pełni również funkcję szefa Korea Display Industry Association, powiedział, że trend szerszego stosowania OLED w urządzeniach IT będzie kontynuowany, a rozwijający się rynek będzie wymagał większej sprawności technologicznej.

Chociaż Choi przyznał, że koreańscy producenci wyświetlaczy są “na nierównych warunkach”, konkurując z chińskimi rywalami silnie wspieranymi przez ich rząd, wyraził przekonanie, że Korea odzyska pozycję nr 1 na rynku wyświetlaczy do 2027 roku.

Według Omdia, firmy zajmującej się śledzeniem rynku, globalny rynek IT OLED ma wzrosnąć z 2,5 mld USD przychodów w 2024 r. do 8,9 mld USD w 2029 r., przy rocznej stopie wzrostu wynoszącej 28,6%.

Dodaj komentarz

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

POLECANE

3,272FaniLubię
10,608ObserwującyObserwuj
1,570SubskrybującySubskrybuj

NOWE WYDANIE

POLECANE

NAJNOWSZE