Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Zapraszamy już za:

[wpdevart_countdown text_for_day="Dni" text_for_hour="Godzin" text_for_minut="Minut" text_for_second="Sekund" countdown_end_type="date" font_color="#000000" hide_on_mobile="show" redirect_url="" end_date="21-09-2020 12:00" start_time="1600339301" end_time="0,1,1" action_end_time="hide" content_position="center" top_ditance="10" bottom_distance="10" ][/wpdevart_countdown]

Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Amerykańskie firmy nie zwracają uwagi na przepisy dotyczące danych osobowych.

Europa jest wyjątkowa na mapie świata jeśli chodzi o ochronę danych osobowych. Funkcjonujące w UE przepisy nie zawsze są jednak przestrzegane przez zagraniczne podmioty. 

W Europie mamy zestaw przepisów GDPR (General Protection Regulation), u nas znany jako RODO (Ogólne rozporządzenie o ochronie danych). W jednym z najważniejszych dla amerykańskiej gospodarki stanów, w Kalifornii, wejdą (już w pełni, aktualnie są dopuszczalne wyjątki) od 1 stycznia podobne przepisy o nazwie CCPA (California Consumer Privacy Act) i CPRA (California Privacy Rights Act). Jak się okazuje, amerykańskie firmy nieszczególnie dobrze przystosowały się do wymagań wynikających ze wszystkich tych aktów prawnych.

Niedawny raport CYTRIO na temat stanu zgodności z unijnymi i kalifornijskimi przepisami ujawnia, że ​​ponad 90% amerykańskich firm nie jest przygotowanych do spełnienia wymogów ochrony prywatności wynikających z tych aktów prawnych. Badania przeprowadzone przez CYTRIO w zakresie przestrzegania zasad prywatności ujawniają, że 92% firm w Stanach Zjednoczonych nie spełnia wymagań nałożonych przez dwa przepisy kalifornijskie, a 91% nie przestrzega również przepisów europejskich.

Eksperci ostrzegają, że od 1 stycznia 2023 r. przepisy CCPA i CPRA wejdą w życie w całości, wprowadzając nowe regulacje nie tylko w zakresie ochrony danych klientów i użytkowników, ale także w celu ochrony praw pracowników do ich danych osobowych. Kalifornijska Agencja Ochrony Prywatności rozpocznie egzekwowanie CPRA od 1 stycznia z 12-miesięcznym okresem wstecznym i raczej mało prawdopodobnym jest, aby w tym czasie firmy zdążyły się dostosować. Aktualnie przepisy te działają w ograniczonej wersji, ale z początkiem roku ma to się zmienić. Organy ścigania CCPA zaczęły już nakładać kary na firmy naruszające prawo, w tym grzywnę w wysokości 1,2 miliona dolarów dla Sephora za sprzedaż danych osobowych firmom śledzącym online.

W swoim raporcie Vijay Basani, założyciel i dyrektor generalny CYTRIO, wyjaśnia, że ​​„ firmy muszą być świadome wielu nadchodzących zmian w bardziej ekspansywnym CPRA, które wejdą w życie 1 stycznia 2023 r., w tym prawa pracowników do korzystania z prywatności danych. , co wymaga od firm wdrożenia skutecznego i skalowalnego rozwiązania do zarządzania zgodnością z CCPA/CPRA i RODO ”.

Jak wyjaśnia w swoim raporcie końcowym, w trzecim kwartale 2022 roku jego firma przeanalizowała 1557 średnich i dużych firm w Stanach Zjednoczonych, o przychodach od 25 milionów do ponad 5 miliardów dolarów. W ten sposób łączna liczba analizowanych organizacji w ciągu ostatniego roku wyniosła aż 9 827. Spośród tych, które zostały uwzględnione w trzecim kwartale, 52% przyznaje, że musi przestrzegać CCPA, ale nie zapewniło konsumentom narzędzi niezbędnych do korzystania z ich praw do prywatności danych. A 39% używa metod, które są skomplikowane dla użytkownika i podatne na błędy.

Z raportu wynika, że najlepiej przystosowały się firmy handlowe i usługowe (chociaż nadal większość nie spełniała wymagań). Kolejne miejsca w rankingu zajmują hotelarstwo i finanse. Wymienione kategorie stanowią 56% wszystkich przebadanych firm.

Inne interesujące dane zebrane w tym raporcie to fakt, że tylko 8,2% badanych firm w trzecim kwartale 2022 r. korzystało z rozwiązania do automatyzacji zarządzania żądaniami dostępu do danych (DSAR), w porównaniu z 8,9% zarejestrowanymi w drugim kwartale. Co więcej, chociaż 21% firm przyznaje, że musi przestrzegać parametrów wszystkich tych przepisów, tylko 9% korzysta z rozwiązań do automatyzacji zarządzania prawami do prywatności, podczas gdy pozostałe 91% opiera się na procesach ręcznych. Z drugiej strony tylko 5% badanych w drugim kwartale firm, które przestrzegały prawa, przyjęło w tych miesiącach rozwiązania zautomatyzowane.

 

Samsung przygotuje panele OLED dla iPada Pro 2024.

Dodaj komentarz

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

POLECANE

3,272FaniLubię
10,608ObserwującyObserwuj
1,570SubskrybującySubskrybuj

NOWE WYDANIE

POLECANE

NAJNOWSZE