Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Zapraszamy już za:

[wpdevart_countdown text_for_day="Dni" text_for_hour="Godzin" text_for_minut="Minut" text_for_second="Sekund" countdown_end_type="date" font_color="#000000" hide_on_mobile="show" redirect_url="" end_date="21-09-2020 12:00" start_time="1600339301" end_time="0,1,1" action_end_time="hide" content_position="center" top_ditance="10" bottom_distance="10" ][/wpdevart_countdown]

Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Adobe i OpenAI? Producent bada możliwości, dodając narzędzia wideo AI 

Wobec konkurencji ze strony OpenAI, Midjourney i innych start-upów firma Adobe chciała się wyróżnić, szkoląc dane swojego systemu Firefly, do którego ma pełne prawa, i oferując użytkownikom zabezpieczenie przed roszczeniami dotyczącymi praw autorskich.

Jednak w poniedziałek Adobe poinformowało również, że opracowuje sposób, który umożliwi użytkownikom korzystanie z narzędzi innych firm z OpenAI, a także start-upów Runway i Pika Labs, w celu generowania i wykorzystywania wideo w Premiere Pro.

Jak podaje Reuters, posunięcie to mogłoby pomóc firmie Adobe, której akcje spadły w tym roku o około 20%, rozwiać obawy Wall Street, że narzędzia AI do generowania obrazów i filmów stanowią zagrożenie dla jej podstawowej działalności.

Aplikacja Adobe Premiere Pro jest powszechnie stosowana w branży telewizyjnej i filmowej. Adobe planuje w tym roku dodać do oprogramowania funkcje oparte na sztucznej inteligencji, takie jak możliwość wypełniania części sceny obiektami wygenerowanymi przez sztuczną inteligencję lub usuwania elementów rozpraszających ze sceny bez żmudnej pracy ręcznej. Obie te funkcje będą opierać się na Firefly, modelu sztucznej inteligencji, który Adobe wdrożył już w swoim oprogramowaniu Photoshop do edycji nieruchomych obrazów.

Firma Adobe, która udostępniła demonstrację wykorzystania Sory do generowania wideo w Premiere Pro, określiła tę demonstrację jako „eksperyment” i nie podała harmonogramu, kiedy stanie się dostępna.

Deepa Subramaniam, wiceprezes Adobe ds. marketingu produktów dla kreatywnych aplikacji profesjonalnych, powiedziała, że firma Adobe nie ustaliła jeszcze, w jaki sposób przychody generowane przez narzędzia AI innych firm wykorzystywane na platformie oprogramowania zostaną podzielone pomiędzy firmę Adobe i zewnętrznych programistów.

Subramaniam powiedziała jednak, że użytkownicy Adobe zostaną ostrzeżeni, gdy nie będą korzystać z „bezpiecznych komercyjnie” modeli sztucznej inteligencji Adobe, i że wszystkie filmy wyprodukowane przez Premiere Pro będą wyraźnie wskazywać, jaka technologia sztucznej inteligencji została wykorzystana do ich stworzenia.

Dodaj komentarz

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

POLECANE

3,272FaniLubię
10,608ObserwującyObserwuj
1,570SubskrybującySubskrybuj

NOWE WYDANIE

POLECANE

NAJNOWSZE