Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Zapraszamy już za:

[wpdevart_countdown text_for_day="Dni" text_for_hour="Godzin" text_for_minut="Minut" text_for_second="Sekund" countdown_end_type="date" font_color="#000000" hide_on_mobile="show" redirect_url="" end_date="21-09-2020 12:00" start_time="1600339301" end_time="0,1,1" action_end_time="hide" content_position="center" top_ditance="10" bottom_distance="10" ][/wpdevart_countdown]

Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Norwegia zakazuje firmie Meta wyświetlania użytkownikom spersonalizowanych reklam

Norwegia zakazuje wyświetlania reklam behawioralnych użytkownikom Facebooka i Instagrama.

Jak donosi Politico, Norweski Urząd Ochrony Danych (NDPA) nakazał firmie Meta zaprzestanie wyświetlania użytkownikom reklam, które są wybierane na podstawie śledzenia ich zachowania w sieci i lokalizacji. Zakaz będzie obowiązywał przez trzy miesiące, po czym Meta będzie mogła wyświetlać spersonalizowane reklamy wybrane na podstawie informacji podanych przez użytkowników w sekcji “o” ich profilach.

Nieprzestrzeganie zakazu, który wejdzie w życie 4 sierpnia, spowoduje, że Meta będzie musiała zapłacić grzywnę w wysokości około 100 000 USD dziennie. Jeśli chodzi o powody, dla których NDPA nakłada zakaz, agencja stwierdziła, że dzieje się tak, ponieważ obecne praktyki reklamowe Meta obejmują “przetwarzanie bardzo prywatnych i wrażliwych danych osobowych poprzez wysoce nieprzejrzyste i inwazyjne operacje monitorowania i profilowania”.

W odpowiedzi Matt Pollard, rzecznik prasowy Meta, powiedział: “Debata na temat podstaw prawnych trwa już od jakiegoś czasu, a firmy nadal borykają się z brakiem pewności regulacyjnej w tym obszarze …. Nadal konstruktywnie współpracujemy z irlandzkim DPC, naszym głównym organem regulacyjnym w UE, w zakresie naszej zgodności z jego decyzją. Dokonamy przeglądu decyzji norweskiego organu ochrony danych i nie ma bezpośredniego wpływu na nasze usługi”.

W maju UE nałożyła na Metę grzywnę w wysokości 1,3 miliarda dolarów za brak ochrony danych obywateli UE przed inwigilacją Agencji Bezpieczeństwa Narodowego i naruszenie podstawowej zasady ogólnego rozporządzenia o ochronie danych (RODO). NDPA jest pierwszym organem regulacyjnym w UE, który próbuje ograniczyć praktyki Meta w zakresie reklamy behawioralnej, ale firma wciąż ma czas, aby spróbować znaleźć sposób na legalne przestrzeganie przepisów UE przy jednoczesnym zachowaniu możliwości wyświetlania wysoce ukierunkowanych spersonalizowanych reklam.

Dodaj komentarz

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

POLECANE

3,272FaniLubię
10,608ObserwującyObserwuj
1,570SubskrybującySubskrybuj

NOWE WYDANIE

POLECANE

NAJNOWSZE