Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Zapraszamy już za:

[wpdevart_countdown text_for_day="Dni" text_for_hour="Godzin" text_for_minut="Minut" text_for_second="Sekund" countdown_end_type="date" font_color="#000000" hide_on_mobile="show" redirect_url="" end_date="21-09-2020 12:00" start_time="1600339301" end_time="0,1,1" action_end_time="hide" content_position="center" top_ditance="10" bottom_distance="10" ][/wpdevart_countdown]

Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Google pozwane przez brytyjskich wydawców stron internetowych w sprawie strat na reklamach w sieci

Google zostało w środę pozwane przez grupę brytyjskich wydawców witryn internetowych, którzy twierdzą, że amerykańska firma i jej firma-matka, Alphabet, nadużyły swojej dominującej pozycji w reklamie online, pozbawiając ich przychodów.

 

Pozew zbiorowy został złożony w Trybunale Apelacyjnym ds. Konkurencji w imieniu 130 000 firm publikujących około 1,75 miliona stron internetowych i aplikacji w Wielkiej Brytanii, jak podały w oświadczeniu kancelarie Humphries Kerstetter i Geradin Partners.

Google zaprzeczyło treści pozwu w oświadczeniu. „Google konstruktywnie współpracuje z wydawcami w całej Europie – nasze narzędzia reklamowe i wielu naszych konkurentów adtech pomagają milionom stron internetowych i aplikacji w finansowaniu ich treści oraz umożliwiają firmom każdej wielkości skuteczne docieranie do nowych klientów. Usługi te dostosowują się i rozwijają do poziomu partnerstwa z tymi samymi wydawcami. Ten pozew ma charakter spekulacyjny i oportunistyczny”.

Rynek reklamy online został zbadany przez organy regulacyjne w Wielkiej Brytanii, Unii Europejskiej i Stanach Zjednoczonych, a grzywna w wysokości 150 milionów euro nałożona na Google przez francuski urząd antymonopolowy została utrzymana na początku tego roku.

Jak podaje Reuters, Toby Starr, partner w Humphries Kerstetter, który prowadzi sprawę, powiedział, że toczy się wiele dochodzeń w sprawie praktyk reklamowych Google’a.

Jednak żadne z tych działań regulacyjnych nie zrekompensuje brytyjskim wydawcom tysięcy stron internetowych i aplikacji mobilnych, którzy stracili miliardy przychodów z reklam z powodu działań Google” – powiedział. – „Jedynym sposobem na wyrównanie tych strat jest pozew zbiorowy w ramach konkurencji”.

Pozew jest równoległy do ​​pozwu UE, który ma zostać złożony w Holandii w przyszłym roku, podały firmy prawnicze. Stwierdziły one ponadto, że analiza ekonomiczna sporządzona na potrzeby roszczenia sugeruje, że działania Google’a mogły zmniejszyć przychody z reklam nawet o 40% w przypadku niektórych firm, a całkowita strata poniesiona przez nie od 2014 r. szacowana jest na nawet 13,6 miliarda funtów (16,33 miliarda dolarów).

Dodaj komentarz

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

POLECANE

3,272FaniLubię
10,608ObserwującyObserwuj
1,570SubskrybującySubskrybuj

NOWE WYDANIE

POLECANE

NAJNOWSZE