Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Zapraszamy już za:

[wpdevart_countdown text_for_day="Dni" text_for_hour="Godzin" text_for_minut="Minut" text_for_second="Sekund" countdown_end_type="date" font_color="#000000" hide_on_mobile="show" redirect_url="" end_date="21-09-2020 12:00" start_time="1600339301" end_time="0,1,1" action_end_time="hide" content_position="center" top_ditance="10" bottom_distance="10" ][/wpdevart_countdown]

Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Brytyjski urząd skarbowy ostrzega młodych influencerów i twórców treści w internecie, że mogą być winni zaległy podatek

Brytyjski urząd skarbowy (HMRC) ma zamiar dać internetowym twórcom treści i influencerom dość surową lekcję życia, przypominając im, że mogą być winni podatek od swoich dochodów.

Chociaż wiele osób “tworzy treści” dla zwykłej przyjemności, a nie dla zarabiania pieniędzy, wzrost monetyzacji na platformach takich jak YouTube, TikTok, Twitch, OnlyFans i innych oznacza, że niektórzy są w stanie utrzymać się z tego hobby. Może to być poprzez opłaty abonamentowe, darowizny, sponsoring i prezenty, które mają potencjał, aby stać się wysoce lukratywne. Według badań przeprowadzonych przez firmę Adobe, która produkuje oprogramowanie do edycji, z którego korzystają ci ludzie, około 2,8 miliona brytyjskich influencerów i twórców treści zarabia średnio odpowiednio 146,86 i 113,19 dolarów na godzinę.

Aktualnie w Wielkiej Brytanii internetowych twórców i influencerów jest około 16 milionów, co jest efektem ubocznym pandemii, ponieważ przed pandemią ta liczba wynosiła 8 milionów. Dlatego ich dochodami zainteresował się urząd skarbowy. Financial Times podaje, że urząd skarbowy wysyła średnio 2,300 listów do osób zajmujących się cyfrową treścią, aby przypomnieć im o ich obowiązkach, a kolejne 2,000 do tych, którzy sprzedają towary na eBayu, Facebooku i Etsy.

Biorąc jednak pod uwagę, że duża część z nich to młodzi ludzie, nie są oni świadomymi oszustami podatkowymi — są po prostu niekompetentni.

Doradca podatkowy i influencerka Jessica Narweh powiedziała: “To nie dlatego, że celowo unikają podatku – to dlatego, że dosłownie nie wiedzą, że powinni go płacić. Głównym ich celem jest ‘jak mogę zdobyć followersów?’ – nie sądzę, aby podatek nawet przeszedł im przez myśl, dopóki nie zobaczą innego influencera mówiącego o tym.”

 

Dodaj komentarz

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

POLECANE

3,272FaniLubię
10,608ObserwującyObserwuj
1,570SubskrybującySubskrybuj

NOWE WYDANIE

POLECANE

NAJNOWSZE