Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Zapraszamy już za:

[wpdevart_countdown text_for_day="Dni" text_for_hour="Godzin" text_for_minut="Minut" text_for_second="Sekund" countdown_end_type="date" font_color="#000000" hide_on_mobile="show" redirect_url="" end_date="21-09-2020 12:00" start_time="1600339301" end_time="0,1,1" action_end_time="hide" content_position="center" top_ditance="10" bottom_distance="10" ][/wpdevart_countdown]

Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Asbis podsumowuje drugi kwartał 2020 roku. Mimo trudnych warunków firma uzyskuje znakomity wynik 2,46 mln USD zysku netto.

Grupa Asbis podsumowuje drugi kwartał bieżącego roku. I chociaż wiele firm czy nawet całe branże mogą uznać ten okres za niezwykle trudny, dystrybutor z siedzibą na Cyprze ma powody do zadowolenia.

Firma zanotowała 2,46 mln USD zysku netto w Q2 2020 r. wygląda znakomicie na tle 0,93 mln USD zysku rok wcześniej. Zysk operacyjny wyniósł 5,45 mln USD wobec 5,27 mln USD zysku rok wcześniej. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży Grupy Asbis osiągnęły wartość 380,44 mln USD. W analogicznym okresie 2019 roku osiągnięto niemal 10 mln mniej – 370,91 mln USD. W Q2 2020 EBITDA firmy była nieco wyższa niż rok temu, 6 479 USD w porównaniu do 6 384 USD z Q2 2019.

Firma upatruje przyczyn wzrostu na wielu polach, zarówno związanych z liniami produktów własnych, jak i innych grup produktowych. Ciekawostką jest, że jedyną z wiodących grup, które zanotowały wynik gorszy niż przed rokiem są smartfony, podczas gdy bardzo silny wzrost widać wśród laptopów i komputerów PC oraz podzespołów.

„Jesteśmy bardzo zadowoleni z naszych wyników finansowych, zwłaszcza biorąc pod uwagę panujące warunki rynkowe. Nasze dokonania oznaczają, że w czasach pandemii, zamkniętych rynków i ogólnego spowolnienia gospodarek światowych byliśmy w stanie wypracować w I półroczu tego roku lepsze wyniki, niż przed rokiem. To bardzo duże osiągnięcie, świadczące o dojrzałości naszej organizacji i efektywnym modelu biznesowym, dzięki któremu pomimo bardzo dużej skali działania, potrafimy szybko i sprawnie dostosować się do warunków rynkowych. Liczymy, że cały 2020 rok będzie dla nas lepszy od poprzedniego. Szczególnie kładziemy nacisk na wzrost zyskowności, który w I półroczu wzrósł o 81%, natomiast w samym drugim kwartale aż o 170%, czyli wzrósł prawie trzykrotnie. Cieszy nas też wzrost wyników Polski, która już od kilku kwartałów znajduje się wśród krajów o najwyższych przychodach w naszej Grupie” – powiedział Siergiej Kostevitch, Dyrektor Generalny i Przewodniczący Rady Dyrektorów ASBISc Enterprises Plc.

Asbis, tradycyjnie już, jest najsilniejszy w regionie obejmującym kraje byłego bloku wschodniego. To właśnie w tych regionach sprzedaż rosła zauważalnie. W krajach byłego ZSRR o 14,4%, a w regionie CEE o 14,6%. Co ciekawe, krajem o najwyższym wzroście sprzedaży w I półroczu 2020 r. była Polska (prawie 116%). Dalsze miejsca to Kazachstan (wzrost o 39,3%), Holandia (wzrost o 36.9%) i Białoruś (wzrost o 22,2%). Nie wszędzie jednak firma notuje wzrosty sprzedaży. W regionie krajów Bliskiego Wschodu i Afryki, którego wynik zależy głównie od przychodów w krajach GCC (Zjednoczone Emiraty Arabskie, Arabia Saudyjska, Bahrajn, Katar, Kuwejt), sprzedaż spadła o 1,7% w porównaniu do pierwszego półrocza 2019 r. Sprzedaż w Europie Zachodniej w I półroczu 2020 r. spadła o 2,3% w porównaniu do I półrocza 2019 r.

Polska w I półroczu 2020 r. wzrosła po względem przychodów, odnotowując wzrost zarówno w II kwartale 2020 r., jak i w I półroczu 2020 r. (odpowiednio + 130,3% i +115,7%). Uplasowała się na 8. miejscu wśród 10 krajów o najwyższych przychodach w Grupie.

Własne produkty, Prestigio i Canyon, również cieszyły się dużym zainteresowaniem. Jeśli chodzi o Canyon, Asbis zauważył znaczny wzrost popytu na kamery internetowe, zestawy słuchawkowe i inne akcesoria do gier. W pierwszym półroczu 2020 r. wszystkie główne linie produktów oferowanych przez Asbis, poza smartfonami, znacznie wzrosły w ujęciu rocznym. Największy wzrost względem I pół. 2019 r. odnotowały następujące linie produktowe:

• procesory – wzrost o 41,2%
• oprogramowanie – wzrost o 32,8%
• dyski twarde – wzrost o 32,5%
• dyski twarde SSDs – wzrost o 32,1%
• laptopy – wzrost o 31,5%
• serwery i bloki serwerowe – wzrost o 23,3%
• produkty sieciowe – 19,8%.

Firma zdaje sobie sprawę, że wpływ na taką strukturę wzrostu ma pandemia koronawirusa. Odpowiadając na pytanie naszej redakcji o to, czy przyczyną wzrostu sprzedaży laptopów i komputerów, oraz podzespołów do ich budowy, jest masowe przejście na home office usłyszeliśmy: “Tak, to efekt tego, że wiele organizacji i firm wysyła swoich pracowników na pracę zdalną. Zarówno w przypadku laptopów, jak i komputerów PC. To zresztą trend, który obserwujemy już od pewnego czasu”

https://itreseller.com.pl/itrnewnajlepszy-aparat-w-smartfonie-zdaniem-dxomark-xiaomi-mi-10-ultra-chinski-flagowiec-trafil-na-szczyt-listy-prestizowego-serwisu-o-fotografii/

Dodaj komentarz

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

POLECANE

3,272FaniLubię
10,608ObserwującyObserwuj
1,570SubskrybującySubskrybuj

NOWE WYDANIE

POLECANE

NAJNOWSZE