Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Zapraszamy już za:

[wpdevart_countdown text_for_day="Dni" text_for_hour="Godzin" text_for_minut="Minut" text_for_second="Sekund" countdown_end_type="date" font_color="#000000" hide_on_mobile="show" redirect_url="" end_date="21-09-2020 12:00" start_time="1600339301" end_time="0,1,1" action_end_time="hide" content_position="center" top_ditance="10" bottom_distance="10" ][/wpdevart_countdown]

Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

TCL przejmuje fabrykę LG Display. Jakie mogą być konsekwencje tego ruchu dla globalnego rynku?

26 września TCL Group oficjalnie ogłosiło swoje plany przejęcia 80% udziałów w fabryce paneli LCD 8,5 generacji LG Display w chińskim Guangzhou (w tym 10% wcześniej należących do Shenzhen Skyworth) i 100% udziałów w fabryce modułów za pośrednictwem swojej spółki zależnej CSOT. 

Jak podaje TrendForce, przejęcie – z ceną bazową 10,8 miliarda CNY – obejmuje przeniesienie niezbędnej technologii i usług wsparcia do obsługi obu obiektów. Grupa Guangzhou High-Tech Zone Technology Holding zachowa pozostałe 20% udziałów w fabryce LG Display w Guangzhou.

Transakcja ma zostać sfinalizowana w pierwszej połowie 2025 roku. TrendForce uważa, że zwiększy ona udział CSOT w rynku produkcji LCD dużej generacji powyżej 20%, umacniając jego pozycję drugiego co do wielkości gracza w branży.

Z perspektywy branży przejęcie to może doprowadzić do potencjalnych zmian w łańcuchu dostaw. Na przykład Samsung Electronics może rozszerzyć współpracę z BOE, a LG Electronics może pogłębić partnerstwo z CSOT.

Linia obsługująca generację 8,5 w zakładzie LG Display w Guangzhou produkuje głównie panele telewizyjne. Oczekuje się, że w 2024 r. wypuści około 14 milionów sztuk, z czego ponad połowa to produkty 55-calowe lub większe. TrendForce przewiduje, że po zakończeniu przejęcia CSOT będzie odpowiadać za ponad jedną czwartą globalnej podaży paneli telewizyjnych (pod wzgledem obszaru), zwiększając łączny udział w rynku trzech największych producentów paneli do prawie 70%.

TrendForce zauważa również, że ponad połowa klientów LG Display Guangzhou to południowokoreańskie marki, z których wiele pokrywa się z istniejącą bazą klientów CSOT. To stawia przed CSOT wyzwania w zakresie utrzymania zamówień, ponieważ klienci mogą chcieć zrównoważyć swoje łańcuchy dostaw.

Po przejęciu jednym z kluczowych zadań CSOT będzie optymalizacja kosztów produkcji zakładu w ciągu najbliższych jednego do dwóch lat. W miarę jak rosną wpływy firmy w branży, będzie rosło również zainteresowanie kwestią, czy jej zwiększone moce produkcyjne mogą przyspieszyć przejście na większe rozmiary paneli – jest to kluczowy czynnik dla przyszłej dynamiki podaży i popytu na rynku paneli telewizorów LCD.

Dodaj komentarz

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

POLECANE

3,272FaniLubię
10,608ObserwującyObserwuj
1,570SubskrybującySubskrybuj

NOWE WYDANIE

POLECANE

NAJNOWSZE