ACTION S.A. zamyka pierwszą połowę 2024 r. z przychodami w wysokości 1 145 900 tys. zł oraz zyskiem netto na poziomie 20 793 tys. zł
Mariusz Laurisz
Pierwszą połowę br. GK ACTION S.A. zamknęła przychodami w wysokości 1 145 900 tys. zł oraz zyskiem netto na poziomie 20 793 tys. zł. W omawianym okresie marża wyniosła 8,82%. W tym okresie Spółka kontynuowała rozwój swoich działań w segmencie e-commerce, inwestując w nowe technologie oraz realizując strategiczne projekty, które w przyszłości mają jeszcze bardziej wzmocnić jej pozycję rynkową.
W pierwszej połowie 2024 roku ACTION S.A. rozwijała swoje działania w obszarze handlu internetowego, zarówno w segmencie B2C, jak i B2B. Odpowiadając na zmieniające się oczekiwania konsumentów oraz dynamiczne warunki rynkowe, spółka skupiła się na inwestycjach w technologie przyszłości.
Kluczowym krokiem była koncentracja działań pod nowy system ERP, który umożliwi jeszcze większą optymalizację procesów wewnętrznych oraz poprawę efektywności operacyjnej. Wraz z tym, spółka rozpoczęła implementację rozwiązań opartych na sztucznej inteligencji (AI) automatyzujących procesy biznesowe i podnoszących jakość obsługi klienta.
Dodatkowo, ACTION S.A. w omawianym okresie dostosowywała i optymalizowała struktury organizacyjne firmy, by być gotowym do wyzwań w przyszłości. W ramach dalszego rozwoju, firma przeniosła swoje projekty e-commerce na bardziej wydajne platformy, co nie tylko poprawiło skalowalność działalności, ale także przyczyniło się do lepszego doświadczenia użytkowników.
– Jak mówią znawcy zarządzania, najskuteczniejszym sposobem na przewidzenie przyszłości jest aktywne jej kształtowanie. I właśnie to robimy. Wyznaczamy kierunek biznesu na przyszłość. Z jednej strony wewnętrznie dostosowujemy firmę do potrzeb rynku, z drugiej osadzamy biznes na przyszłościowych jego segmentach wykorzystując do tego nowoczesne narzędzia do zarządzania projektami, w tym AI – mówi Piotr Bieliński, Prezes Zarządu ACTION S.A.
Ekspansja rynkowa, strategiczne akwizycje i efektywne zarządzanie aktywami
W ramach strategii rozwoju portfolio e-commerce, ACTION S.A. sfinalizowała zakup sklepu internetowego PomoceDlaSeniora.pl, który oferuje szeroką gamę produktów wspierających seniorów, osoby z niepełnosprawnościami oraz ich opiekunów. Transakcja ta wpisuje się w długoterminowy plan rozwoju spółki w obszarze sprzedaży specjalistycznych produktów i wzmacnia jej pozycję na dynamicznie rozwijającym się rynku zdrowia i opieki. Szacuje się bowiem, że do 2050 roku odsetek seniorów po 60. roku życia w polskim społeczeństwie podwoi się.
Istotnym elementem strategii finansowej w pierwszym półroczu była sprzedaż nieruchomości w Krakowie o wartości 19,8 mln zł, co pozwoliło Spółce na dalsze wzmocnienie bilansu finansowego.
– Widzimy, jak szybko zmienia się rynek, dlatego naszą główną strategią na ten rok jest inwestowanie w rozwiązania, które nie tylko zwiększają naszą efektywność, ale także przygotowują nas na przyszłe wyzwania. Mamy nadzieję, że kroki, które podjęliśmy w pierwszym półroczu, przyniosą wymierne korzyści zarówno naszym klientom, jak i akcjonariuszom w nadchodzących latach – dodaje Sławomir Harazin, Wiceprezes Zarządu ACTION S.A.
Wybrane dane finansowe 1H 2023/1H 2024
tys. zł | H12023 | H12024 | zmiana | zmiana % |
Przychody | 1 146 273 | 1 145 900 | -373 | -0,03% |
Marża % | 8,86% | 8,82% | 0,04 p.p. | n/a |
EBITDA | 21 999 | 28 096 | 6 097 | 27,71% |
Zysk netto | 14 431 | 20 793 | 6 362 | 44,09% |