Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Zapraszamy już za:

[wpdevart_countdown text_for_day="Dni" text_for_hour="Godzin" text_for_minut="Minut" text_for_second="Sekund" countdown_end_type="date" font_color="#000000" hide_on_mobile="show" redirect_url="" end_date="21-09-2020 12:00" start_time="1600339301" end_time="0,1,1" action_end_time="hide" content_position="center" top_ditance="10" bottom_distance="10" ][/wpdevart_countdown]

Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Polskie Linie Kolejowe i Ericsson przetestują system łączności kolejowej w technologii 5G

Ericsson wraz z partnerami zobowiązał się przetestować nowy standard łączności mobilnej Future Railway Mobile Communications System (FRMCS) dla PKP Polskich Linii Kolejowych.

Projekt zostanie przeprowadzony na torze testowym w Żmigrodzie pod Wrocławiem, połączonym z jedną z największych linii kolejowych w Europie i otrzyma wsparcie ekspertów z centrów badawczo-rozwojowych Ericssona w Łodzi i Krakowie. Jego realizacja potrwa dwa lata.

List intencyjny w tej sprawie został podpisany 26 września na targach kolejowych InnoTrans 2024 w Berlinie przez przedstawicieli firm Ericsson, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A i partnerów jako rozszerzenie listu intencyjnego z września 2023 roku pomiędzy Ericssonem, NetWorks, Instytutem Kolejnictwa i Alstom.

Transport kolejowy setek tysięcy pasażerów i ton ładunku w kraju i na połączeniach międzynarodowych wymaga systemu, który musi być niezawodny. To jest argument zastąpienia starego systemu łączności technologią 5G. Oczekuje się, że nowy standard łączności – Future Railway Mobile Communications System (FRMCS) – zostanie w pełni opracowany w 2027 roku, a pierwsze komercyjne wdrożenia rozpoczną się rok później.

„Bardzo nas cieszy podpisanie listu intencyjnego z PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Standard FRMCS może zapewnić istotne korzyści dla transportu kolejowego – od pomocy w zapewnieniu łączności 5G po analitykę wideo, funkcje bezpieczeństwa i automatyzację. Wnioski wyciągnięte z testów nie tylko będą wsparciem dla strategicznej migracji polskiej kolei z GSM-R, ale także przyczynią się do standaryzacji FRMCS w najbliższej przyszłości” – powiedział Martin Mellor, szef firmy Ericsson w Polsce.

Ericsson dostarczy innowacyjnych rozwiązań dla sieci o znaczeniu krytycznym, których celem będzie wykazanie korzyści, jakie technologia 5G wniesie do transportu kolejowego, a w szczególności przygotowania migracji technologicznej kolei w Polsce.

Rozwiązania te obejmują system radiowy Ericsson dla dedykowanego pasma FRMCS n101 (1900 MHz) wraz z rozwiązaniami z portfolio Enclosure and Power, a także lokalną bramkę pakietową Local Packet Gateway do integracji z siecią 5G Orange Polska i T-Mobile Polska w technologii Standalone.

Ericsson zapewni również wsparcie ekspertów ze swoich centrów badawczo-rozwojowych w Łodzi i Krakowie. Zespoły te będą odpowiedzialne za architekturę, konfigurację i optymalizację dostarczanych rozwiązań.

FRMCS umożliwia wymianę danych w czasie rzeczywistym między pociągami, co jest kluczowe dla bezpiecznego i wydajnego funkcjonowania kolei. Został zaprojektowany z myślą o solidności, niezawodności i znacznie większej szybkości przesyłania danych i pojemności niż poprzedni GSM-R.

Rozwiązania firmy Ericsson zostaną zainstalowane na terenie Instytutu Kolejnictwa w Żmigrodzie k. Wrocławia. Przygotowania rozpoczną się w 2024 roku, a testy mają potrwać do drugiej połowy 2027 roku.

Dodaj komentarz

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

POLECANE

3,272FaniLubię
10,608ObserwującyObserwuj
1,570SubskrybującySubskrybuj

NOWE WYDANIE

POLECANE

NAJNOWSZE