Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Zapraszamy już za:

[wpdevart_countdown text_for_day="Dni" text_for_hour="Godzin" text_for_minut="Minut" text_for_second="Sekund" countdown_end_type="date" font_color="#000000" hide_on_mobile="show" redirect_url="" end_date="21-09-2020 12:00" start_time="1600339301" end_time="0,1,1" action_end_time="hide" content_position="center" top_ditance="10" bottom_distance="10" ][/wpdevart_countdown]

Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

FTC: Użytkownicy social mediów zupełnie nie mają kontroli nad danymi wykorzystywanymi przez AI

Firmy mediów społecznościowych gromadzą, udostępniają i przetwarzają ogromne ilości informacji o swoich użytkownikach, oferując jednocześnie niewielką przejrzystość lub kontrolę, w tym także nad sposobem ich wykorzystania przez systemy wykorzystujące sztuczną inteligencję, stwierdziła amerykańska Federalna Komisja Handlu (FTC) w raporcie opublikowanym w czwartek. 

Raport analizuje sposób, w jaki Meta Platforms, TikTok, platforma gier Twitch i inne zarządzają danymi użytkowników, stwierdzając, że zasady zarządzania danymi i ich przechowywania w wielu firmach były „żałośnie niewystarczające”.

YouTube, platforma mediów społecznościowych X, Snap, Discord i Reddit zostały również uwzględnione w raporcie FTC, chociaż jego ustalenia zostały zanonimizowane i nie ujawniły praktyk konkretnych firm.

Jak referuje Reuters, duże firmy technologiczne starają się pozyskać źródła danych do szkolenia swoich nowych technologii sztucznej inteligencji. Transakcje dotyczące danych są rzadko ujawniane i często obejmują prywatne treści zablokowane za płatnymi ścianami i ekranami logowania, z niewielkim lub żadnym powiadomieniem dla użytkowników, którzy je opublikowali. Oprócz gromadzenia danych o tym, jak użytkownicy korzystają z ich usług, większość firm, które sprawdziła FTC, zbierała wiek i płeć użytkowników lub zgadywała je na podstawie innych informacji. Niektóre zbierały również informacje o dochodach użytkowników, wykształceniu i statusie rodzinnym, podała FTC.

Ponadto firmy gromadziły dane o osobach, które nie korzystały z ich usług, a niektóre nie były w stanie zidentyfikować wszystkich sposobów, w jakie gromadziły i wykorzystywały dane, poinformowała FTC.

Discord, platforma komunikacyjna, stwierdziła, że ​​raport grupuje bardzo różne modele biznesowe w jedną kategorię i że w czasie przeprowadzania badania nie oferowała reklam. Rzecznik X powiedział, że raport opiera się na praktykach z 2020 r., kiedy strona była znana jako Twitter, którą X od tego czasu ulepszyło.

Firmy mediów społecznościowych gromadzą dane za pomocą technologii śledzenia stosowanych w reklamie internetowej i kupowaniu informacji od brokerów danych oraz innymi środkami, podała FTC.

Prywatność danych, szczególnie w przypadku dzieci i nastolatków, jest kwestią drażliwą. Izba Reprezentantów USA rozważa ustawy uchwalone przez Senat w lipcu, mające na celu rozwiązanie problemu wpływu mediów społecznościowych na młodszych użytkowników. Meta niedawno wprowadziła konta dla nastolatków, które zawierają ulepszone funkcje kontroli rodzicielskiej.

Dodaj komentarz

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

POLECANE

3,272FaniLubię
10,608ObserwującyObserwuj
1,570SubskrybującySubskrybuj

NOWE WYDANIE

POLECANE

NAJNOWSZE