Xiaomi zajmuje drugie miejsce po Samsungu w sprzedaży smartfonów w sierpniu
Joanna Żabnicka
Chińscy producenci smartfonów zwiększają swoją obecność na rynku globalnym, zwracając uwagę unikalnymi modelami premium, aby zmniejszyć lukę konkurencyjną z czołowymi graczami Samsung i Apple.
W sierpniu chińska firma Xiaomi zajęła drugie miejsce pod względem globalnych miesięcznych wolumenów sprzedaży po raz pierwszy od trzech lat, pokonując Apple, jak podała w czwartek firma Counterpoint Research. Samsung Electronics utrzymał pierwsze miejsce.
Sierpień jest zwykle postrzegany jako najsłabszy miesiąc Apple’a w roku, biorąc pod uwagę, że firma zwykle wprowadza na rynek swoje nowe generacje iPhone’ów w październiku.
Xiaomi to jedna z najszybciej rozwijających się marek w pierwszej połowie tego roku. Zanotowała 22% wzrost wolumenu sprzedaży w ujęciu rocznym.
„Zdobycie przez Xiaomi drugiego miejsca jest symbolem bardziej znaczącego trendu na globalnym rynku smartfonów. Ponieważ urządzenia zbliżają się do siebie pod względem technologii i ceny, konkurencja wśród najlepszych marek nigdy nie była większa – stwierdził w swojej analizie market tracker. – Dzięki nowym czynnikom kształtu (składane) i generatywnym funkcjom AI pomagającym markom różnicować swoje oferty, ekosystem urządzeń, projekt produktu oraz strategia marketingowa i badania pozostają tak samo ważne jak zawsze, o czym świadczy ostatni wzrost Xiaomi”.
Firma, która w 2022 r. zmagała się z poważnymi problemami z dostawami, przyjęła „szczuplejszą strategię produktu”, aby stworzyć jeden model bohatera w każdym przedziale cenowym, jednocześnie docierając do nowych rynków i konsolidując swoje pozycje na istniejących rynkach, powiedział Tarun Pathak, dyrektor ds. badań w Counterpoint Research.
W obliczu rosnącej konkurencji Samsung rozszerza swoje funkcje Galaxy AI dla starszych i tańszych linii smartfonów. Kiedy Apple wprowadziło w piątek swoją najnowszą serię iPhone 16 z rozczarowującymi zamówieniami przedpremierowymi, wprowadzenie na rynek składanego smartfona Huawei Mate XT tego samego dnia wywołało szaleństwo. W środę po południu składany smartfon, którego cena zaczynała się od 2800 USD, wygenerował ponad 6,3 miliona rezerwacji na platformie e-commerce Vmall firmy.
Postęp Huawei w dziedzinie składanych smartfonów jest wspierany głównie przez popyt na rynku chińskim. Według market trackera sprzedaż składanych smartfonów w Chinach w drugim kwartale wzrosła o 102% w porównaniu z rokiem poprzednim, a Huawei przejął 42% wolumenu sprzedaży.