Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Zapraszamy już za:

[wpdevart_countdown text_for_day="Dni" text_for_hour="Godzin" text_for_minut="Minut" text_for_second="Sekund" countdown_end_type="date" font_color="#000000" hide_on_mobile="show" redirect_url="" end_date="21-09-2020 12:00" start_time="1600339301" end_time="0,1,1" action_end_time="hide" content_position="center" top_ditance="10" bottom_distance="10" ][/wpdevart_countdown]

Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

UE: Meta musi ograniczyć wykorzystanie danych używanych do ukierunkowywania reklam

Meta musi ograniczyć wykorzystywanie danych osobowych zebranych z Facebooka do ukierunkowanych reklam, orzekł w piątek najwyższy sąd w Europie, popierając tym samym wniosek aktywisty ds. prywatności, Maxa Schremsa. 

Meta odpowiedziała na decyzję, że ​​zainwestowała ponad 5 miliardów euro, aby osadzić prywatność w swoich produktach i że nie wykorzystuje specjalnych kategorii danych, które użytkownicy podają, aby personalizować reklamy, podczas gdy reklamodawcy nie mogą udostępniać poufnych danych.

„Każdy, kto korzysta z Facebooka, ma dostęp do szerokiego zakresu ustawień i narzędzi, które pozwalają ludziom zarządzać sposobem, w jaki wykorzystujemy ich informacje” – powiedział rzecznik Meta.

Schrems wniósł skargę do sądu austriackiego, twierdząc, że stał się celem reklam w wyniku spersonalizowanej reklamy Meta opartej na przetwarzaniu danych osobowych. Schrems pozwał Meta do sądu kilkakrotnie za domniemane naruszenia RODO.

Po otrzymaniu pozwu austriacki trybunał zwrócił się o wskazówki do Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej (TSUE) z siedzibą w Luksemburgu, który w piątek poparł Schremsa.

„Sieć społecznościowa online, taka jak Facebook, nie może wykorzystywać wszystkich uzyskanych danych osobowych do celów ukierunkowanych reklam, bez ograniczeń czasowych i bez rozróżnienia rodzaju danych” – orzekł TSUE.

„Po tym orzeczeniu tylko niewielka część puli danych Meta będzie mogła być wykorzystywana do celów reklamowych – nawet jeśli użytkownicy wyrażą zgodę na reklamy. Orzeczenie to dotyczy również każdej innej firmy zajmującej się reklamą online, która nie ma rygorystycznych praktyk usuwania danych” – powiedziała Adwokatka Schremsa, Katharina Raabe-Stuppnig.

Dodaj komentarz

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

POLECANE

3,272FaniLubię
10,608ObserwującyObserwuj
1,570SubskrybującySubskrybuj

NOWE WYDANIE

POLECANE

NAJNOWSZE