Juniper Research: Globalny rynek eCommerce gotowy osiągnąć 11,4 biliona dolarów do 2029 roku dzięki APM

Nowe badanie przeprowadzone przez Juniper Research, ekspertów w dziedzinie technologii finansowych i rynków płatności, wykazało, że do 2029 r. wartość globalnych transakcji eCommerce osiągnie 11,4 biliona dolarów. Obecnie jest wart 7 bilionów dolarów.

Ten znaczący wzrost o 63% ma być spowodowany przyjęciem eCommerce na rynkach wschodzących. W tych regionach APM (Alternatywne Metody Płatności) umożliwią konsumentom na rynkach niezwiązanych z kartami dokonywanie zakupów online po raz pierwszy.

APM to każdy bezgotówkowy i bezkartowy sposób przesyłania środków, taki jak portfele cyfrowe i płatności z konta na konto. APM poprawiają dostęp do handlu elektronicznego dla osób nieposiadających rachunku bankowego.

Badania prognozują, że do 2029 r. 360 miliardów transakcji handlu elektronicznego zostanie przeprowadzonych przy użyciu APM; będzie to stanowić 69% w skali globalnej.

Ponieważ APM sprawiają, że płatności w handlu elektronicznym stają się bardziej inkluzywne, konsumenci nieposiadający rachunku bankowego na rynkach wschodzących zmienią swoje nawyki zakupowe online. Zmiana ta zostanie uzupełniona zwiększonymi inwestycjami w ekosystemy dostaw; czyniąc dostawy bardziej opłacalnymi i zwiększając wartość propozycji handlu elektronicznego.

„Alternatywne opcje płatności znacznie wzrosły, a wolumen transakcji APM wyprzedził karty na rynkach wschodzących. Ponieważ sprzedawcy starają się przyciągnąć nowych użytkowników i obszary geograficzne, muszą rozważyć oferowanie APM jako kluczowej strategii, aby to osiągnąć” – komentuje autorka badań, Lorien Carter.

Dostawcy usług płatniczych (PSP) muszą priorytetowo traktować lokalizację płatności Badania przewidują, że w miarę jak PSP oferują więcej APM, oferowanie odpowiednich opcji płatności użytkownikom końcowym przy kasie będzie miało kluczowe znaczenie dla optymalizacji wskaźników konwersji klientów. Dostawcy usług płatniczych muszą maksymalizować zadowolenie klientów, dostosowując opcje zakupu do lokalizacji i demografii poszczególnych konsumentów. Mogą oni maksymalizować te wskaźniki konwersji, współpracując z lokalnymi firmami płatniczymi, które mają dogłębną wiedzę na temat preferencji konsumentów i obsługują regionalne opcje płatności.