Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Zapraszamy już za:

[wpdevart_countdown text_for_day="Dni" text_for_hour="Godzin" text_for_minut="Minut" text_for_second="Sekund" countdown_end_type="date" font_color="#000000" hide_on_mobile="show" redirect_url="" end_date="21-09-2020 12:00" start_time="1600339301" end_time="0,1,1" action_end_time="hide" content_position="center" top_ditance="10" bottom_distance="10" ][/wpdevart_countdown]

Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

W minionym roku edukacja przeszła prawdziwą transformację. Co dalej z nauką hybrydową? Komentuje Andrzej Sowiński, Dyrektor Zarządzający, HP Inc Polska.

W minionym roku edukacja przeszła prawdziwą transformację. Zmiany, które mogliśmy obserwować były zarówno niezwykłe, jak i niepokojące. Kiedy pandemia zmusiła dzieci na całym świecie do opuszczenia szkolnych ławek, po raz pierwszy przekonaliśmy się, że przy odpowiedniej technologii nauka tak naprawdę może odbywać się z dowolnego miejsca na świecie i wcale nie musi to być szkolny budynek. Niestety, zostaliśmy również skonfrontowani z rzeczywistością, w której zbyt wielu uczniów nie dysponuje niezbędną do edukacji technologią, podkreśla Andrzej Sowiński, Dyrektor Zarządzający, HP Inc Polska.

 

“Według UNESCO co najmniej połowa dzieci nie miała dostępu do komputera, a 43 procent nie posiadało internetu w domu. Również w Polsce, jak pokazuje raport przygotowany przez Centrum Cyfrowe, 36 procent nauczycieli wskazuje, że braki sprzętowe to główny problem edukacji zdalnej, natomiast 43 procent z nich uznało problem z jakością łącza internetowego uczniów jako kluczową przeszkodę w nauce na odległość (dane te dotyczą głównie dzieci pochodzących z miejscowości gorzej zurbanizowanych).” – zwraca uwagę Dyrektor Zarządzający, HP Inc Polska.

 

 

Czego nauczyła nas nauka zdalna?

W miarę upływu czasu i walki z pandemią, podejście do nauczania również ewoluuje. W Azji 60 procent ankietowanych szkół postrzega uczenie hybrydowe jako drogę postępu w edukacji. W Stanach Zjednoczonych 1 na 5 okręgów szkolnych zgłasza, że ​​rozważają oferowanie wirtualnej nauki niezależnie od sytuacji epidemicznej. W Wielkiej Brytanii prawie dwie trzecie nauczycieli i starszych edukatorów twierdzi, że są bardziej pewni siebie, korzystając z EdTech w porównaniu do okresu sprzed COVID-19.

 

“W Polsce za całkowitą nauką zdalną opowiada się mniejszość, natomiast model hybrydowy, łączący naukę wirtualną z tradycyjną, to dla 38 procent najbardziej skuteczne rozwiązanie – również po całkowitym ustąpieniu pandemii. Obecny system nauki zdalnej według aż 71 procent ankietowanych powoduje zaległości w nauce. Zdaniem 32 procent respondentów skutkuje on również większym obciążeniem zadaniami domowymi. Niezwykle ważne jest, aby w miarę rozwoju i cyfryzacji nauczania, wartości, które reprezentuje edukacja i jej dostępność poprawiały się, a nie zmniejszały. Ostatnie badania Economic Policy Institute wykazały, że nauka online jest skuteczna tylko wtedy, gdy uczniowie mają swobodny dostęp do internetu i komputerów, a nauczyciele otrzymują odpowiednie przeszkolenie i wsparcie. W szkołach na terenach o wysokim poziomie ubóstwa, wirtualne zajęcia zostały ocenione jako szczególnie nieskuteczne (uzyskując ocenę 3,5 na 10). Takich sygnałów nierówności nie można zignorować.” – zaznacza Andrzej Sowiński.

 

“Chociaż początek COVID-19 wymagał szybkich i niekoniecznie perfekcyjnych rozwiązań, punkt w którym jesteśmy dzisiaj, wymaga zupełnie innego podejścia. Liderzy w dziedzinie edukacji, technologii, czy polityki publicznej muszą być niezwykle rzetelni współpracując przy opracowywaniu przemyślanych narzędzi i systemów, które zdefiniują następną erę zdemokratyzowanej edukacji cyfrowej.” – dodaje.

 

 

Wyzwania współczesnej edukacji? Innowacyjne i intuicyjne rozwiązania do nauki

Sale lekcyjne już teraz przestają być tradycyjnymi pomieszczeniami i zmieniają się w pracownie wirtualne. Należy pamiętać jednak o tym, że nie wszyscy mają równe szanse z nich korzystać – kluczowy jest tutaj dostęp do internetu, a nie wszyscy uczniowie mają możliwość regularnego podłączania się do sieci. Także nauczyciele potrzebują intuicyjnych urządzeń i rozwiązań podnoszących ich umiejętności poruszania się w cyfrowym świecie, jak również chroniących przed cyberatakami.

 

“Przemysł technologiczny musi sprostać nowym wyzwaniom, jakie stawia przed nimi edukacja zdalna. Dlatego też z początkiem września HP Inc Polska wraz z Fundacją 3.0 udostępniły platformę internetową, która pomoże zarówno uczniom, jak ich nauczycielom, rozwijać „kompetencje przyszłości” niezbędne do funkcjonowania w cyfrowym świecie. Platforma Nowa Akademia jest ogólnodostępna i skierowana do różnych grup wiekowych, oferując im naukę w praktyczny i interaktywny sposób. Użytkownicy znajdą na niej tematy dotyczące: ochrony środowiska, przedsiębiorczości młodych (w tym HP LIFE), programowania, zrównoważonego rozwoju, druku 3D, grywalizacji, start-upów, czy pracy z danymi.” – podkreśla Dyrektor Zarządzający, HP Inc Polska.

 

“Miniony rok dał nam wgląd w hybrydowy model edukacji. Bez wątpienia taki system zapewnia rodzinom większą elastyczność, a uczniom nowe umiejętności. Ten moment transformacji, w którym aktualnie znajduje się cały świat, stanowi krytyczny punkt zwrotny w historii edukacji, który będzie miał wpływ na kolejne pokolenia. Nie wiemy jeszcze dokładnie dokąd nas zaprowadzi uczenie hybrydowe, ale nie ma wątpliwości, że jest to ogromne wyzwanie, okazja i grunt dla zmieniających świat innowacji.”- dodaje Andrzej Sowiński.

 

 

IT Champions 2021 – Nagrody branżowe, wydawnictwa IT Reseller zostały wręczone! Poznaj Laureatów uroczystej gali IT Champions 2021 (fotorelacja).

Dodaj komentarz

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

POLECANE

Exit mobile version