Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Zapraszamy już za:

[wpdevart_countdown text_for_day="Dni" text_for_hour="Godzin" text_for_minut="Minut" text_for_second="Sekund" countdown_end_type="date" font_color="#000000" hide_on_mobile="show" redirect_url="" end_date="21-09-2020 12:00" start_time="1600339301" end_time="0,1,1" action_end_time="hide" content_position="center" top_ditance="10" bottom_distance="10" ][/wpdevart_countdown]

Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

PLAY Communications S.A. publikuje wyniki za pierwszą połowę 2017 r. – Dalszy wzrost przychodów oraz wyniku EBITDA, stały wzrost bazy abonentów.

Najważniejsze dane finansowe za pierwszą połowę 2017 r.:

 

Dalszy sukces komercyjny:

  • Udział w rynku zwiększył się do poziomu 28.0%[1](+2.5 p.p. r/r), co stanowi 14,5 mln abonentów, podczas gdy udział abonentów kontraktowych wzrósł do poziomu 61.7% z poziomu 52.2% na dzień 30 czerwca 2016 r.
  • Baza abonentów kontraktowych zwiększyła się o 576 tys. netto(+ 260 tys. w II kw. 2017 r.)
  • Zagregowane ARPRU[2]wzrosło do poziomu 32,3 zł z 31,0 zł w I kw. 2017 r. oraz z 31,0 zł w II kw. 2016 r.
  • W segmencie kontraktowym wskaźnik odejść klientów pozostałna niskim poziomie 0,7%[3]
  • Dzięki dalszej rozbudowie sieci 4G LTE, na dzień 30 czerwca 2017 r. zasięg zwiększył się do 92,7% pokrycia populacji (+4,8 p.p. r/r), natomiast zasięg sieci 4G LTE ULTRA zwiększył się do 80,3% pokrycia populacji (+11,0 p.p. r/r)

 

Dobre wyniki finansowe

  • Przychody operacyjne zwiększyły się do poziomu 3 210 mln zł(+9,5% w porównaniu z pierwszą połową 2016 r.) w wyniku znacznego wzrostu bazy klientów kontraktowych
  • Skorygowana EBITDA zwiększyła się do poziomu 1 163 mln zł(+21,5% w porównaniu z pierwszą połową 2016 r.) w wyniku dźwigni operacyjnej oraz efektu skali
  • Powyższe przełożyło się na dalszy wzrost skorygowanej marży EBITDA do poziomu 36,2% (+3,6 p.p. w porównaniu z pierwszą połową 2016 r.)
  • Dalszy rozwój sieci na terenie całego kraju – nakłady gotówkowe[4]wyniosły 360 mln zł (150 mln zł w II kw. 2017 r.), zgodnie z wytycznymi
  • Skorygowana EBITDA pomniejszona o nakłady gotówkowe3zamknęła się kwotą 802 mln zł (+8,5% w porównaniu z pierwszą połową 2016 r.)
  • Wolne przepływy pieniężne dla właścicieli kapitału własnego (FCFE, z uwzględnieniem  płatności leasingowych)[5]zwiększyły się o 31.3% r/r do poziomu 196 mln zł
  • Zmniejszenie zalewarowania do poziomu 3,2xSkorygowana EBITDA za okres ostatnich dwunastu miesięcy (w porównaniu z 3,4x na dzień 31 marca 2017 r.) dzięki dalszemu wzrostowi wyniku EBITDA oraz wyższemu poziomowi gotówki i ekwiwalentów gotówki

  

„Pod wieloma aspektami pierwsza połowa 2017 r. była okresem silnego wzrostu dla spółki PLAY. Osiągnęliśmy udział w rynku na poziomie 28% pod względem liczby abonentów. Co ważniejsze, przez większość pierwszej połowy 2017 r. wzrost był generowany przez znaczny przyrost bazy klientów kontraktowych. Wysoka sprzedaż przełożyła się na solidne wyniki finansowe w pierwszej połowie 2017 r. – przychody osiągnęły poziom 3 210 mln zł, co stanowi wzrost o 9,5% w porównaniu z pierwszą połową 2016 r., podczas, gdy skorygowana marża EBITA spółki wzrosła do poziomu 36,2%. W czerwcu 2017 r. wprowadziliśmy nową ofertę pod nazwą STAN NIELIMITOWANY, która łączy w sobie siedem nielimitowanych usług, tj. rozmowy, SMSy i MMSy, Internet, roaming w UE oraz dostęp do Showmax, Tidal i Play NOW. W segmencie prepaid rozwijaliśmy ofertę NIC NIE PRZEPADA, która cieszy się ogromnym powodzeniem.” – komentuje Jørgen Bang-Jensen, prezes spółki P4 Sp. z o.o. 

 

Kontynuujemy naszą strategię rozwoju sieci na terenie całego kraju – na koniec czerwca 2017 r. zwiększyliśmy zasięg sieci 4G LTE do 92,7% pokrycia populacji kraju (co stanowi wzrost o 4,8 p.p. w porównaniu z analogicznym okresem w 2016 r.) oraz zasięg sieci 4G LTE Ultra do 80,3% pokrycia populacji kraju (co stanowi wzrost o 11,0 p.p. w porównaniu z analogicznym okresem w 2016 r.). Łącznie z roamingiem krajowym, w zasięgu naszej sieci znajduje się ponad 99% populacji kraju. Ponadto, w sierpniu 2017 r., do naszego silnego portfolio częstotliwości dodaliśmy pasmo z zakresu 3.7GHz. Nasze wyniki w pierwszej połowie roku są zgodne z wytycznymi na cały rok 2017, które zostały przedstawione w prospekcie emisyjnym z dnia 30 czerwca 2017 r., który został zatwierdzony przez Komisję Nadzoru Sektora Finansowego Luksemburga (Commission de Surveillance du Secteur Financier).” – dodaje Jørgen Bang-Jensen, prezes spółki P4 Sp. z o.o. 

 

1 dane średniomiesięczne przedstawione dla abonentów raportowanych; szczegółowa definicja znajduje się w Raporcie;
2 dane średniomiesięczne przedstawione dla aktywnych abonentów w okresie II kw. 2017 r.; szczegółowa definicja znajduje się w Raporcie;
3 zawierają nakłady jednorazowe w związku z pierwszą ofertą publiczną (IPO) oraz transakcją refinansującą;
4 Podane miary nie są porównywalne z podobnie nazwanymi miarami stosowanymi przez inne spółki. Zachęcamy do przejrzenia naszych informacji finansowych w całości i odradzamy opieranie się na pojedynczych miarach finansowych. Wyjaśnienie pewnych ograniczeń w zakresie stosowania tych miar znajduje się w raporcie zatytułowanym „Prezentacja informacji finansowych – miary‑nie występujące w MSSF”;
5 z wyłączeniem wypływów środków pieniężnych w związku z nabyciem rezerwacji na częstotliwości.

 

Wyniki PLAY za drugi kwartał 2017 r. oraz pierwszą połowę 2017 r.:

 

Okres trzymiesięczny zakończony w dniu 30 czerwca Zmiana
(%)
Okres sześciomiesięczny zakończony w dniu 30 czerwca Zmiana (%)
2016 2017 2016 2017
Raportowana liczba abonentów (w tys.) 14 617,4 14 484,4 (0,9%) 14 617,4 14 484,4 (0,9%)
Segment kontraktowy 7 629,0 8 942,2 17,2% 7 629,0 8 942,2 17,2%
Segment prepaid 6 988,3 5 542,2 (20,7%) 6 988,3 5 542,2 (20,7%)
Udział abonentów kontraktowych (%) 52,2% 61,7% 18,3% 52,2% 61,7% 18,3%
Udział abonentów prepaid (%) 47,8% 38,3% (20,0%) 47,8% 38,3% (20,0%)
Przyrost netto (tys.) 197,4 142,0 (28,1%) 467,1 69,8 (85,0%)
Segment kontraktowy 288,4 260,1 (9,8%) 559,4 575,8 2,9%
Segment prepaid (90,9) (118,0) 29,8% (92,3) (505,9) >100%
Wskaźnik odejść klientów (%)1 3,5% 2,1% (1,3) p.p. 3,4% 2,6% (0,8) p.p.
Segment kontraktowy 0,7% 0,7% 0.0 p.p. 0,7% 0,7% 0.0. p.p.
Segment prepaid 6,4% 4,4% (2,0) p.p. 6,3% 5,6% (0,7) p.p.
Średni przychód na użytkownika (ARPU) (PLN)2 31,0 32,3 4,0% 30,7 31,6 2,9%
Segment kontraktowy 39,0 38,5 (1,2%) 39,0 38,4 (1,6%)
Segment prepaid 17,1 18,7 9,3% 16,8 17,5 4,3%
Zużycie danych na abonenta (MB)2 2 522,7 3 909,0 55,0% 2 499,7 3 755,8 50,3%
Segment kontraktowy 3 240,6 4 746,4 46,5% 3 227,4 4 577,0 41,8%
Segment prepaid 1 274,9 2 094,9 64,3% 1 266,0 2 025,7 60,0%

 

Okres trzymiesięczny zakończony w dniu 30 czerwca Zmiana
(%)
Okres sześciomiesięczny zakończony w dniu 30 czerwca Zmiana (%)
mln PN 2016 2017 2016 2017
Przychody operacyjne 1 488,8 1 628,7 9,4% 2 931,4 3 209,5 9,5%
Marża pokrycia 686,9 801,2 16,6% 1 347,6 1 557,7 15,6%
EBITDA3 446,7 340,8 (23,7%) 913,1 844,6 (7,5%)
Marża EBITDA 30,0% 20,9% (9,1) p.p. 31,1% 26,3% (4,8) p.p.
Skorygowana EBITDA4 490,6 598,7 22,0% 957,5 1 163,0 21,5%
Skorygowana marża EBITDA 33,0% 36,8% 3,8 p.p. 32,7% 36,2% 3,6 p.p.
Dochód netto 39,2 39,0 (0,5%) 176,1 57,5 (67,3%)
Nakłady gotówkowe 96,5 150,0 55,4% 218,1 360,5 65,3%
Skorygowana EBITDA pomniejszona o nakłady gotówkowe 394,1 448,8 13,9% 739,4 802,5 8,5%
Wolne przepływy pieniężne dla właścicieli kapitału własnego (płatności poleasingowe)4 222,6 335,6 50,7% 149,1 195,8 31,3%

 

 

1 dane średniomiesięczne przedstawione dla abonentów raportowanych; szczegółowa definicja znajduje się w Raporcie;
2 dane średniomiesięczne przedstawione dla aktywnych abonentów w okresie II kw. 2017 r.; szczegółowa definicja znajduje się w Raporcie;
3 zawierają nakłady jednorazowe w związku z pierwszą ofertą publiczną (IPO) oraz transakcją refinansującą;
4 Podane miary nie są porównywalne z podobnie nazwanymi miarami stosowanymi przez inne spółki. Zachęcamy do przejrzenia naszych informacji finansowych w całości i odradzamy opieranie się na pojedynczych miarach finansowych. Wyjaśnienie pewnych ograniczeń w zakresie stosowania tych miar znajduje się w raporcie zatytułowanym „Prezentacja informacji finansowych – miary‑nie występujące w MSSF”;

Dodaj komentarz

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

POLECANE

Exit mobile version