IBM ogłosił dziś plany przejęcia Waeg, czołowego europejskiego partnera konsultingowego Salesforce, celem rozszerzenia oferty IBM w zakresie usług Salesforce i rozwinięcia strategii IBM w zakresie chmury hybrydowej i sztucznej inteligencji.
IBM całkiem słusznie uważany jest za giganta jeśli chodzi o nowoczesne rozwiązania technologiczne skupione na obszarze chmury, AI, uczenia maszynowego i usług sieciowych. Salesforce, z którym “Big Blue” jest związany umową o współpracy, dostarcza jedno z najlepszych rozwiązań z zakresu oprogramowania dla firm. Tym samym, zwiększanie dostępności tych usług dla klientów końcowych leży w interesie IBM. Stąd właśnie przejęcie Waeg – firmy wyspecjalizowanej w usługach konsultingowych Salesforce. To przejęcie jest częścią planu inwestycji IBM w usługi konsultingowe Salesforce, aby sprostać rosnącemu zapotrzebowaniu klientów na transformację biznesową opartą na danych, sztucznej inteligencji i uczeniu maszynowym.
„Salesforce nadal odgrywa kluczową rolę w cyfrowej transformacji firm, które dostosowują się do warunków stworzonych przez pandemię. Zaufanie to nowa waluta zaangażowania klientów i pracowników, a każdy punkt styku to okazja do personalizacji relacji ”– powiedział Mark Foster, wiceprezes IBM Services and Global Business Services – „Siła Waeg w usługach konsultingowych Salesforce będzie kluczem do tworzenia inteligentnych przepływów pracy, które pozwolą naszym klientom nadążyć za zmieniającymi się potrzebami i oczekiwaniami klientów i pracowników”.
„Nasz ekosystem partnerów jest ważnym kanałem wzrostu dla Salesforce, a IBM nadal poszerza swoje możliwości na całym świecie, ostatnio dodając Waeg” – powiedział Tyler Prince, wiceprezes wykonawczy w Salesforce – „Połączenie możliwości i zasobów konsultingowych IBM i Waeg Salesforce pomoże klientom w całej Europie stworzyć usprawnione, zautomatyzowane doświadczenia na platformie Salesforce”.
Waeg zapewnia pełne spektrum usług konsultingowych Salesforce, od doradztwa w zakresie strategii cyfrowej, handlu między przedsiębiorstwami, automatyzacji marketingu i projektowania doświadczeń klientów, po wdrażanie i usługi zarządzane. Założona w 2014 roku firma posiada aktualnie biura w 7 krajach europejskich.
Posiadając ponad 400 certyfikatów Salesforce, Waeg posiada wyróżnienia eksperckie w programie Salesforce Navigator w zakresie produkcji, Pardot, Salesforce B2B Commerce i jest specjalistą we wszystkich chmurach oraz w branży opieki zdrowotnej i nauk przyrodniczych. Przejęcie stanowi uzupełnienie geograficzne przejęcia przez IBM w styczniu 7Summits wiodącej amerykańskiej firmy konsultingowej Salesforce. To zresztą nie jedyne takie przejęcie w ostatnim czasie. W ciągu ostatnich kilku miesięcy IBM dokonał serii przejęć, aby zrealizować swoją strategię, zwiększając swoje umiejętności w zakresie chmury hybrydowej i sztucznej inteligencji – częścią struktur IBM są już takie firmy jak Nordcloud, Taos, Expertus i Truqua. Teraz dołącza do nich Waeg.
„Rozwój Waeg opiera się na prostym pomyśle pomagania naszym klientom w skutecznym radzeniu sobie ze stale zmieniającymi się wymaganiami klientów” – powiedział Chris Timmerman, współzałożyciel i partner zarządzający Waeg – „Teraz, gdy łączymy siły z IBM, cieszymy się, że możemy wykorzystać nasze wspólne możliwości Salesforce, aby przyspieszyć ten wzrost w całej Europie”.
Szacuje się, że światowy rynek usług doradczych systemów CRM i usług integracji systemów osiągnie prawie 21 miliardów dolarów do 20241 roku. Jako globalny partner strategiczny Salesforce, IBM łączy sztuczną inteligencję, dane i analizy w przedsiębiorstwach, aby zautomatyzować przepływy pracy i zmienić sposób prowadzenia działalności przez klientów. Waeg dołączy do szybko rozwijającej się działalności IBM Salesforce w ramach IBM Global Business Services, aby przyspieszyć rozwój w Europie i zaoferować rozszerzone możliwości i światowej klasy umiejętności na platformie Salesforce.