Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Zapraszamy już za:

[wpdevart_countdown text_for_day="Dni" text_for_hour="Godzin" text_for_minut="Minut" text_for_second="Sekund" countdown_end_type="date" font_color="#000000" hide_on_mobile="show" redirect_url="" end_date="21-09-2020 12:00" start_time="1600339301" end_time="0,1,1" action_end_time="hide" content_position="center" top_ditance="10" bottom_distance="10" ][/wpdevart_countdown]

Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Globalna sprzedaż akumulatorów do pojazdów elektrycznych wzrosła w H1 o 54%

Według najnowszych badań przeprowadzonych przez Global EV Battery Tracker firmy Counterpoint, globalna pojemność akumulatorów do pojazdów elektrycznych sprzedanych w pierwszej połowie 2023 r. wzrosła o 54% rok do roku, osiągając ponad 300 GWh.

W omawianym okresie globalna sprzedaż pojazdów elektrycznych również odnotowała znaczny wzrost o 43% r/r. CATL był liderem na rynku akumulatorów do pojazdów elektrycznych, wyprzedzając BYD i LG Energy Solutions. Te trzy największe firmy odpowiadały łącznie za prawie dwie trzecie rynku w I półroczu 2023 r. Wiodącymi regionami pod względem instalacji akumulatorów do pojazdów elektrycznych były Chiny, USA i Europa.

Komentując dynamikę rynku, starszy analityk w Counterpoint, Soumen Mandal powiedział: „Ekosystem akumulatorów pojazdów elektrycznych przechodzi szybką transformację. Oczekuje się, że w ciągu najbliższych kilku lat liczni nowi dostawcy akumulatorów, tacy jak ACC, Verkor, Northvolt i E4V, zapewnią sobie znaczącą obecność w łańcuchu dostaw akumulatorów. Oprócz specjalistycznych dostawców akumulatorów, producenci samochodów, tacy jak Tesla, Volkswagen, BMW, Mercedes-Benz i Stellantis również pracują nad własną produkcją ogniw i pakietów, co sprawi, że łańcuch dostaw akumulatorów stanie się jeszcze bardziej konkurencyjny”.

 

Prawie 45% całkowitej pojemności akumulatorów pojazdów elektrycznych sprzedanych w pierwszej połowie 2023 r. przypadło producentom samochodów Tesla, BYD i Volkswagen. Rosnąca sprzedaż Modelu 3 i Modelu Y Tesli odegrała kluczową rolę w napędzaniu rozwoju CATL i LG Energy Solutions. CATL dostarcza akumulatory do standardowych wersji Modelu 3 i Modelu Y produkowanych w fabryce Tesli w Szanghaju, natomiast LG Energy Solutions jest głównym dostawcą akumulatorów do wyczynowych wersji Modelu 3 i Modelu Y. Z drugiej strony Hyundai, Kia i pojazdy elektryczne Forda odegrały aktywną rolę w zwiększaniu udziału SK Innovation w rynku, podczas gdy Rivian i BMW polegają głównie na firmie Samsung SDI jako dostawcy akumulatorów. W regionie Ameryki Północnej Panasonic zajmuje kluczową pozycję głównego dostawcy akumulatorów do modeli Tesli.

 

Dodaj komentarz

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

POLECANE

Exit mobile version