Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Zapraszamy już za:

[wpdevart_countdown text_for_day="Dni" text_for_hour="Godzin" text_for_minut="Minut" text_for_second="Sekund" countdown_end_type="date" font_color="#000000" hide_on_mobile="show" redirect_url="" end_date="21-09-2020 12:00" start_time="1600339301" end_time="0,1,1" action_end_time="hide" content_position="center" top_ditance="10" bottom_distance="10" ][/wpdevart_countdown]

Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

ASBIS realizuje obietnice i wzmacnia zyskowność. Dystrybutor wypracował w I półroczu 2019 r. dobre, zgodne z oczekiwaniami wyniki finansowe ze znaczącym wzrostem marży.

ASBISc Enterprises Plc, wiodący dystrybutor produktów IT na rosnących rynkach Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki oraz producent marek Prestigio, Canyon, Perenio i Atlantech, wypracował w I półroczu 2019 r. dobre, zgodne z oczekiwaniami wyniki finansowe. Przychody ze sprzedaży w omawianym okresie wyniosły 788,2 mln USD, zysk brutto 42,2 mln USD, natomiast zysk netto 2,6 mln USD. Grupa podtrzymała pozytywny trend wzrostu marży brutto, widoczny w poprzednich okresach. W I półroczu 2019 roku wyniosła ona 5,35% (4,47% rok wcześniej).

 

Zgodnie z deklaracjami, w I półroczu 2019 r. ASBIS koncentrował się na działaniach generujących wyższą marżę, czyli dystrybucji z wartością dodaną (VAD) i rozwoju marek własnych zarówno w korporacyjnych jak i konsumenckich segmentach rynku IT. ASBIS wprowadził na rynek pierwszą na świecie intuicyjną klawiaturę Prestigio Click & Touch, która łączy właściwości klasycznej klawiatury, touchpad’a i myszy komputerowej. Kontynuując swoją strategię, w lipcu 2019 r., Grupa przejęła za 574 tysięcy USD wiodącą na rynku białoruskim spółkę AVECTIS, która znacznie wzmocni jej kompetencje w sektorze korporacyjnych usług IT.

 

27 marca 2019 r. Grupa opublikowała prognozę finansową na 2019 rok. Zakłada ona wypracowanie przychodów na poziomie pomiędzy 1,7 miliarda USD a 1,9 miliarda USD oraz zysku netto po opodatkowaniu pomiędzy 8,5 milionów USD a 10 milionów USD. Po opublikowaniu wyników finansowych za I półrocze tego roku ASBIS podtrzymuje opublikowaną prognozę finansową.

 

Grupa wypłaciła akcjonariuszom całościową dywidendę z zysków za 2018 r. w wysokości 0,10 USD na akcję (w sumie 5.550.000 USD).

 

„Rynek IT zmienia się bardzo dynamicznie. Obserwując te zmiany, zamierzamy płynnie zmienić nasz model funkcjonowania. Naszą ambicją jest wypracowanie pozycji wiodącego dystrybutora IT z wartością dodaną, producenta sprzętu IT oraz dostawcy usług z zakresu IT, internetu rzeczy (IoT), sztucznej inteligencji (AI). Dlatego obecnie koncentrujemy się na rozwoju naszego portfolio w tym zakresie oraz wzmocnieniu kompetencji ASBIS w sektorze usług korporacyjnych. Nasze ostatnie działania, czyli wprowadzenie na rynek klawiatury Prestigio Click&Touch oraz przejęcie spółki AVECTIS to pierwsze kroki na tej drodze” – powiedział Siarhei Kostevitch, Dyrektor Generalny i Przewodniczący Rady Dyrektorów ASBISc Enterprises Plc.

 

WYNIKI FINANSOWE GRUPY W I PÓŁROCZU LAT 2019 I 2018 (mln USD)

I pół. 2019 r. I pół. 2018 r. Zmiana
Przychody 788,2 966,2 -18%
Zysk brutto 42,2 43,2 -2%
Zysk z działalności operacyjnej (EBIT) 9,9 9,1 +8%
Zysk netto przypisany akcjonariuszom jednostki dominującej 2,6 2,9 -12%

 

 

Ubiegły rok był rekordowy w historii ASBIS, na co wpływ miała nie tylko nasza wytężona praca, ale również kilka czynników zewnętrznych, w tym większy popyt na niektóre grupy produktowe z naszej oferty. W obecnym roku, zgodnie z naszymi oczekiwaniami i opublikowaną prognozą, budujemy fundamenty na przyszłość. Wyniki finansowe za I półrocze 2019 r. w pełni nas zadowalają, ponieważ osiągnęliśmy nasz cel – nasz zysk netto jest zbliżony do zeszłorocznego, pomimo bardzo wysokiej bazy w ubiegłym roku. Wypracowane wyniki są zgodne z naszymi oczekiwaniami oraz prognozą, którą na tym etapie podtrzymujemy. Zapowiedzieliśmy koncentrację w tym roku na zyskowności i realizujemy nasz cel” – powiedział Siarhei Kostevitch, Dyrektor Generalny i Przewodniczący Rady Dyrektorów ASBISc Enterprises Plc. 

 

 

SPRZEDAŻ WEDŁUG REGIONÓW

Regiony krajów byłego ZSRR oraz Europy Środkowo-Wschodniej tradycyjnie mają największy udział w przychodach Grupy. W I półroczu 2019 roku udział krajów byłego ZSRR w przychodach Grupy ogółem wzrósł do ponad 50,74% z 49,37% w I półroczu 2018 r.

 

Geograficzna struktura sprzedaży ASBIS w I pół. 2019 r. oraz I pół. 2018 r. (tys. USD)

Region I półrocze 2019 r. I półrocze 2018 r. Zmiana
%
Kraje byłego ZSRR 399 980 477 034 -16,2%
Europa Środkowo-Wschodnia 207 829 283 074 -26,6%
Bliski Wschód i Afryka 102 351 110 980 -7,8%
Europa Zachodnia 63 629 75 620 -15,9%
Pozostałe 14 452 19 479 -25,8%
Ogółem 788 241 966 187 -18,4%

 

 

SPRZEDAŻ WEDŁUG KRAJÓW

Analizując wyniki sprzedaży, należy wziąć pod uwagę, że spadek sprzedaży to efekt nasycenia poszczególnych rynków smartfonami i wynikającego z tego spowolnienia sprzedaży tej kategorii, która generuje najwyższą sprzedaż Grupy. Spowolnienie to zostało przez Grupę przewidziane. Warto zwrócić uwagę, że Polska znalazła się po raz kolejny wśród 10 najlepszych pod względem sprzedaży krajów w strukturze Grupy.

 

Struktura przychodów – Top10 krajów w I pół. 2019 r. oraz w I pół. 2018 r. (w tys. USD)

  I półrocze 2019 I półrocze 2018
  Kraj Sprzedaż Kraj Sprzedaż
1. Rosja 156 560 Rosja 175 156
2. Ukraina 116 113 Ukraina 129 151
3. Słowacja 72 649 Zjednoczone Emiraty Arabskie 84 406
4. Zjednoczone Emiraty Arabskie 75 370 Słowacja 81 018
5. Kazachstan 55 219 Kazachstan 93 863
6. Białoruś 48 588 Białoruś 51 770
7. Czechy 30 807 Czechy 39 223
8. Rumunia 24 103 Holandia 37 777
9. Holandia 21 297 Rumunia 31 174
10. Polska 14 516 Węgry 19 233
11. Pozostałe 173 019 Pozostałe 223 414
  OGÓŁEM 788 241 OGÓŁEM 966 187

 

 

SPRZEDAŻ WEDŁUG LINII PRODUKTOWYCH

ASBIS pozostaje dystrybutorem pierwszego wyboru dla wielu światowych dostawców. W I półroczu 2019 roku Grupa kontynuowała realizację strategii zmierzającej do wypracowania wyższych zyskowności, rozwoju portfolio produktów i marek własnych. Rezultatem jest spadek przychodów w niektórych kluczowych liniach produktowych. Największą sprzedaż generowały w omawianym okresie głównie smartfony, procesory, akcesoria i multimedia oraz laptopy.

 

Struktura przychodów w podziale na linie produktowe w I pół. 2019 r. oraz w I pół. 2018 r. (w tys. USD)

I półrocze 2019 I półrocze 2018
tys.
USD
% przychodów ogółem tys.
USD
% przychodów ogółem
Smartfony 243 186 30,85% 369 896 38,28%
Procesory 112 127 14,22% 104 896 10,86%
Akcesoria i multimedia 82 484 10,46% 56 052 5,80%
Laptopy 60 307 7,65% 61 930 6,41%
Dyski twarde 54 761 6,95% 69 609 7,20%
Serwery 37 030 4,70% 32 937 3,41%
Dyski SSD 31 139 3,95% 47 931 4,96%
Tablety 23 455 2,98% 34 737 3,60%
Pozostałe 143 752 18,24% 188 199 19,48%
Przychody ogółem 788 241 100% 966 187 100%

 

Dodaj komentarz

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

POLECANE

Exit mobile version