Apple robi naprawdę dobre smartfony, ale lepiej niż ich projektowanie, firma z Cupertino opanowała zarabianie na tychże. iPhone kosztuje wyraźnie więcej niż inne telefony na rynku, a mimo to sprzedaje się znakomicie. Zyski Apple z rynku smartfonów nieco spadły w trzecim kwartale, jednakże nadal amerykański producent zarabia na swoich urządzeniach kilka razy lepiej, niż konkurencja. Takie dane płyną z nowego raportu Counterpoint Research.
Apple miażdży konkurencję w branży smartfonów, pomimo spadku ogólnych zysków branży o 11% w III kwartale 2019 r. Spadek zysków jest spowodowany zapewne nowymi, tańszymi smartfonami wpływającymi na decyzje zakupowe, a także wzrostem kosztów flagowych urządzeń. Apple dominuje na globalnym rynku telefonów komórkowych jeśli chodzi o zyski. Jak bardzo? Firma ma aż 66% udziałów w całkowitych zyskach branży i 32% całkowitych przychodów z telefonów. Lojalna baza użytkowników premium na głównych rynkach, takich jak USA, UE i Japonia, jest jednym z powodów, dla których Apple może nadal być pewne wysokich przychodów. To raczej się nie zmieni, przynajmniej niezbyt szybko.
W porównaniu do Apple, Samsung (zajmuje miejsce 2) wypada dość blado. Południowokoreański producent uzyskuje jedynie 17% udziału w zyskach branży. W porównaniu do drugiego kwartału 2019 r. to jednak wzrost i to więcej dostrzegalny. Autorzy raportu upatrują przyczyn wzrostu w dobrze przyjętym modelu Samsung Galaxy Note 10 i tańszych smartfonach z serii Galaxy A. Tymczasem chińskie marki, takie jak Xiaomi i Huawei, nie były w stanie zwiększyć swojego udziału w zyskach. Nie jest to trudne do wyjaśnienia, bowiem ci producenci stawiają wyraźnie na to by sprzedać dużo, możliwie najlepszych technicznie urządzeń, zachowując przy tym niskie ceny. Z perspektywy producenta oznacza to oczywiście konieczność ograniczenia własnego przychodu płynącego ze sprzedaży telefonów.
Strategia Apple, polegająca na zawyżaniu cen i utrzymywaniu lojalności klientów zdaje się działać lepiej niż np. skrajnie inaczej traktującego rynek Xiaomi, znajdującego się na najniższej pozycji jeśli chodzi o zyski. Firma sprzedaje swoje telefony taniej niż inni, a niedawne premiery pokazały, że pod względem technicznym producent już dawno nadrobił dystans wobec liderów rynku.
https://itreseller.com.pl/itrnewduze-zmiany-organizacyjne-w-xiaomi-firma-szykuje-sie-na-2020-rok-i-kieruje-sie-coraz-mocniej-w-strone-iot/