Siemens stawia na platformę cyfrową, aby poradzić sobie ze spadkiem popytu na automatyzację

Siemens zwraca się ku swojej internetowej platformy cyfrowej Xcelerator, aby wesprzeć przyszły wzrost, w tym w swojej działalności w zakresie automatyzacji fabryk, która odczuwa skutki słabnącego popytu w Chinach i Europie, jak przyznał członek zarządu, Peter Koerte.

Jak podaje Reuters, niemiecka grupa inżynieryjna ostrzegła w zeszłym miesiącu, że jej całoroczny wzrost sprzedaży będzie wolniejszy niż oczekiwano, a przychody w jej sztandarowym dziale branż cyfrowych prawdopodobnie spadną o około 8%. Mimo to, biznes oprogramowania przemysłowego firmy radzi sobie dobrze, a sprzedaż wzrosła o 82% w ciągu trzech miesięcy w okresie kwiecień-czerwiec, głównie dzięki oprogramowaniu sprzedawanemu przez Xcelerator, powiedział Koerte, dyrektor ds. technologii i strategii w Siemens.

Xcelerator pomaga firmie zdobywać zamówienia od dużych klientów, takich jak Deutsche Bahn, który zamówił 90 nowych pociągów regionalnych do Monachium w sierpniu. Usługa Xcelerator, która analizowała dane operacyjne przesyłane przez pociągi, pomogła wygrać zamówienie, ponieważ informacje te można było wykorzystać do poprawy konserwacji, zużycia energii i punktualności.

Siemens wiąże długoterminowe nadzieje związane z Xcelerator, platformą opartą na chmurze, która została utworzona w 2022 r. w celu dostarczania sprzętu i usług cyfrowych klientom każdej wielkości. Wszystkie firmy Siemensa są w pełni zaangażowane w oferowanie klientom tej usługi, powiedział Koerte, a ponad milion klientów korzysta z niej na całym świecie każdego miesiąca.

Koerte odmówił podania danych finansowych dla Xceleratora, który współpracuje z 400 firmami partnerskimi na platformie, oferując ponad 900 produktów i usług. Jednak działy Siemensa — mobilność, inteligentna infrastruktura i branże cyfrowe — korzystają z zamówień i aplikacji związanych z Xceleratorem.