Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Zapraszamy już za:

[wpdevart_countdown text_for_day="Dni" text_for_hour="Godzin" text_for_minut="Minut" text_for_second="Sekund" countdown_end_type="date" font_color="#000000" hide_on_mobile="show" redirect_url="" end_date="21-09-2020 12:00" start_time="1600339301" end_time="0,1,1" action_end_time="hide" content_position="center" top_ditance="10" bottom_distance="10" ][/wpdevart_countdown]

Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

6 x TAK dla Voicebotów – jak Asystenci Głosowi mogą znacząco unowocześnić jak i poprawić kontakt z obsługą klienta.

Klienci w kontaktach z firmami mają do wyboru wiele kanałów – czat, wiadomości e-mail, media społecznościowe – jednak kontakt przez infolinię, poprzez wykorzystanie głosu, jest od zawsze najbardziej naturalną formą komunikacji. Teraz dostępna jest nowa technologia – Voicebot – która może znacząco unowocześnić kontakt z obsługą klienta.

 

Dzięki sukcesom sztucznej inteligencji (AI) i asystentów takich jak Siri, Alexa czy Asystent Google, użytkownicy są oswajani z rozmowami z maszynami. Dokładnie tak – jeszcze dekadę temu głos robota powodował jedynie dreszcze i wywoływał niechęć – dziś, dzięki konwersacyjnym produktom AI z doskonałą rozpoznawalnością mowy, preferencje klientów zmieniły się o 180 stopni.

 

 

Technologia głosowa w biznesie

Przez lata główną przeszkodą dla aplikacji głosowych był brak możliwości zrozumienia człowieka przez maszynę – przetwarzanie języka naturalnego nie było na tyle dokładne i zaawansowane, aby rzeczywiście zrozumieć ludzi, jeśli nie używali bardzo ukierunkowanych sformułowań. Jednak jak tylko Apple i Amazon uruchomili swoich Asystentów Głosowych ludzie zaczęli dostrzegać, jak wiele można zrobić z technologią głosową. Przede wszystkim jest po prostu wygodna – regularne wykorzystywanie głosu do interakcji z technologią staje się codziennością. I nie tylko z kanapy w salonie – użytkownicy oczekują takiej samej jakości w kontaktach z firmami – chcą, żeby zautomatyzowana linia obsługi klienta rozumiała ich równie dobrze. A niestety, automatyzacja rozmów oferowana przez Call Center większości firm jest mocno ograniczona.

 

Wdrożenie w pełni konwersacyjnego systemu głosowego AI dla przedsiębiorstw to ogrom pracy, wymagający doświadczonego dostawcy – jest to jednak możliwe, a biorąc pod uwagę zmieniającą się sytuację na rynku – konieczne.

 

4 przykłady możliwości Voicebotów w generowaniu leadów i obsłudze klienta 

Dotychczas konsultanci infolinii obsługiwali dziesiątki, a nawet setki tysięcy połączeń związanych z powtarzającymi się problemami. To właśnie tutaj należy szukać optymalizacji i oszczędności poprzez wdrożenie Voicebotów. Oto 4 najczęstsze przypadki:

 

  • Sprawdzanie statusu zamówienia, płatności, rezerwacji, zwrotów – wszechstronna automatyzacja powtarzających się typów połączeń.
  • Zbieranie standardowych danych przez telefon – w celu weryfikacji połączenia lub wniosku o karty firmowe i bankowe, wypełnianie formularzy, kompleksowe uwierzytelnianie kont.
  • Nowej generacji IVR – rozdzielanie połączeń przy wykorzystaniu głosu, bez udziału konsultanta, w zależności od spraw.
  • Kampanie sprzedażowe wychodzące/ outbound – np. przypomnienia o wizycie, ponowne zamówienia produktów.

 

 

Jak Voiceboty InteliWISE mogą poprawić obsługę klienta?

 

#1 Poprzez skrócenie czasu oczekiwania na infolinii – do kilku sekund

Przeciętnie kilka minut, w najlepszym (ale rzadkim) przypadku 20-30 sekund – tyle klienci muszą czekać na połączenie z konsultantem. Voiceboty podejmują połączenia natychmiast, w ciągu sekundy, a gdy nie znają odpowiedzi – umożliwiają szybkie połączenie rozmówców z konsultantami, którzy są przeszkoleni w rozwiązywaniu złożonych problemów. Do tego – bez konieczności przeklikiwania się przez irytująco długie menu IVR. Przykładowo, Voicebot InteliWISE unowocześnia bądź wręcz wypiera firmowy IVR, jest opcją przyjemniejszą w odbiorze – może zapytać rozmówców o przyczynę kontaktu – podobnie jak sekretarka – i inteligentnie połączyć ich z właściwym działem.

 

#2 Poprzez dodanie funkcji głosowej do istniejących czatów dyktowanie pytania

Głos to najszybsza forma kontaktu. Voiceboty mogą być dodawane do czatów – widgetów tekstowych – w aplikacjach czy mediach społecznościowych – tak aby użytkownicy mogli powiedzieć z czym się zgłaszają, zamiast wystukiwać długi tekst w okienku.

 

#3 Poprzez skalowanie obsługi klientów na infolinii

Voicebot może prowadzić ludzkie rozmowy w nadludzki sposób. Voicebot może angażować setki, a nawet tysiące klientów w tym samym czasie, zwracając jednocześnie uwagę na każdego z nich z osobna – jest to niezwykle istotne w momentach szczególnie wysokiego ruchu –  promocji, awarii. Technologia rozpoznawania głosu i analizy języka naturalnego (NLP) umożliwia płynną reakcję na nieregularności w połączeniach na infolinii. Przekazanie odpowiedzialności za powtarzające się zapytania Voicebotom przełoży się na lepsze zarządzanie pracą kadry specjalistów.

 

#4 Poprzez skrócenie czasu trwania transakcji – rezerwacji, anulowania

Niektóre zadania mogą być wykonywane po prostu szybciej przez maszyny niż przez konsultantów. Voicebot może wykonywać powtarzające się zadania, takie jak rezerwacja, anulowanie rezerwacji, sprawdzenie statusu zakupu biletu – szybciej niż konsultanci.

 

#5 Poprzez stworzenie bardziej kontaktowego centrum obsługi klienta

Nieraz konsultanci – w związku z presją czasu obsłużenia jak największej liczby połączeń oraz przymusem odpowiedzi na każde pytanie – są poirytowani i przytłoczeni obowiązkami. A Voicebot z chęcią odpowie na setki tych samych zapytań – zawsze z taką samą dozą sympatii.

 

#6 Poprzez dodanie głosu do funkcji samoobsługi

Dzięki Voicebotom samoobsługa będzie bardziej przyjazna klientom. Zamiast wyszukiwać odpowiedzi na nurtujące ich pytania na stronie internetowej czy forach – po prostu zapytają Asystenta Głosowego.

 

 

Kto i gdzie uruchomił Voicebota w obsłudze klienta w Polsce?

Voiceboty są coraz popularniejsze również w Polsce, a dzięki bardziej zaawansowanym technologiom ich poziom jest wysoce zadowalający. Gdzie załatwimy sprawy rozmawiając z Asystentem Głosowym? Wirtualna Konsultantka salonów Jean Louis David – Anna Grzywka – poprzez infolinię umówi, odwoła lub przełoży wizytę oraz udzieli informacji o usługach firmy. O każdej porze dnia i nocy. Alicja, Voicebot od InteliWISE dla ApexNet, firmy specjalizującej się w szkoleniach i doradztwie z zakresu zamówień publicznych, rozdziela połączenia na infolinii – wystarczy poinformować ją, z jaką sprawą się dzwoni – a przekieruje w odpowiednie miejsce. Automatyczna Asystentka Podróży Portu Lotniczego Gdańsk udzieli potrzebnych informacji np. o odlotach i przylotach, odprawie, wymaganiach dotyczących bagażu, zasugeruje również polecany transport na lotnisko. Z kolei Asystent Głosowy Orange – Max – chętnie poda stan kota i ewentualną kwotę zaległości, przypomni hasło do internetu stacjonarnego, włączy/ wyłączy roaming i pocztę głosową czy powie, jak wymienić kartę SIM na nową.

 

Nowe technologie, oparte na sztucznej inteligencji, w ciągu kilku lat mogą radykalnie zmienić nawet tak tradycyjne i popularne rozwiązania jak infolinia. Voicebot to jedna z tych technologii, która przy pogarszającej się demografii (i braku rąk do pracy) oraz dynamicznym rozwoju, jest skazana na sukces. Analizując możliwości obniżki kosztów w firmie, oraz poprawy jakości obsługi, warto zastanowić się nad jej stopniowym testowaniem bądź pilotażowym wdrożeniem.

 

Dodaj komentarz

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

POLECANE

Exit mobile version