Większość Polaków chętnie kupuje na platformach typu marketplace – wynika z badania przeprowadzonego dla Allegro

Zakupy na platformach marketplace dominują w Polsce: wybiera je aż 70% konsumentów – wynika z najnowszego badania.

Z badania przeprowadzonego przez SW Research na zlecenie Allegro wynika, że aż 70% Polaków decyduje się na zakupy na platformach typu marketplace. Łatwa nawigacja i sprawne dokonywanie zamówień to główne priorytety podczas zakupów online. Zakupy przez internet stały się integralną częścią codzienności w Polsce. Ponad 70% mieszkańców Polski regularnie kupuje online, a 93% z nich robi to przynajmniej raz na kilka miesięcy. Allegro, lider rynku e-commerce w Polsce, przyciąga aż 14,6 miliona aktywnych kupujących.

W badaniu podkreślono, że Polacy poszukują wygodnych i oszczędnych metod robienia zakupów. Gdy potrzeba zamówić produkty z różnych kategorii, 70% konsumentów wybiera platformy typu marketplace. Allegro, oferując prawie 500 milionów ofert od tysięcy sprzedawców, jest najczęściej wybieranym miejscem zakupów. Główne powody to unikanie wielokrotnego płacenia za dostawę (63%), oszczędność czasu (44%) oraz wygoda związana z jednorazowym zamówieniem (37%).

Respondenci doceniają marketplace za atrakcyjne ceny produktów (66%), szybką dostawę (62%), liczne promocje (60%), wygodne metody płatności (60%) oraz bezpieczne transakcje (53%). Łatwość nawigacji na stronie sklepu (85%) oraz sprawność dokonywania zamówień (84%) to kluczowe aspekty dla konsumentów. Dodatkowo, prawie dwie trzecie klientów preferuje sklepy oferujące darmową dostawę, nawet kosztem wyższych cen produktów.

W przypadku, gdy ten sam produkt jest dostępny w kilku sklepach w tej samej cenie, decydujące są koszty dostawy (27%), bezpieczne formy płatności (15%) oraz wygodny proces transakcji (12%).

Badanie „Uczestnictwo i zainteresowanie programami lojalnościowymi” przeprowadziła firma SW Research na próbie 1000 Polek i Polaków w formie wywiadów online (CAWI) w dniach 10-14 kwietnia 2024 roku.