Allegro wchodzi na węgierski rynek
Joanna Żabnicka
Polska platforma e-commerce Allegro poinformowała, że rozpoczęła działalność od 1 października na Węgrzech z domeną allegro.hu, tym samym zwiększając tempo ekspansji w Europie Środkowej.
Allegro, które w ciągu ostatniego półtora roku rozpoczęło działalność również w Czechach i na Słowacji, szacuje, że jego węgierska strona może przyciągnąć 10 milionów nowych klientów.
Allegro poinformowało w oświadczeniu, że ekspansja w Czechach i na Słowacji zwiększyła potencjalną bazę klientów o 16 milionów, a od momentu uruchomienia w tych dwóch krajach jego internetowy rynek zgromadził ponad 2,5 miliona aktywnych kupujących.
„Wejście na Węgry to kolejny krok przybliżający nas do realizacji wizji Allegro, bycia ulubionym miejscem zakupów w Europie. W ciągu zaledwie kilkunastu miesięcy od udanego startu w Czechach i Słowacji platforma ma już ponad 2,5 miliona aktywnych kupujących. Teraz chcemy dać się poznać węgierskim konsumentom i zadbać o ich pozytywne doświadczenia zakupowe. Węgry to jeden z najbardziej perspektywicznych kierunków europejskich ze względu na niskie nasycenie rynku dużymi markami i rosnące zapotrzebowanie na ofertę sklepów internetowych. Węgierscy klienci chętnie kupują w sieci – regularnie robi to blisko 70% internautów” – podkreślił chief commercial officer w Allegro Matthias Frechen, cytowany w komunikacie.
Allegro przebiło prognozy rynkowe na II kwartał dzięki wyższej niż oczekiwano skorygowanej EBITDA, ale wskazało również na wolniejszy wzrost w III kwartale w Polsce, swoim największym rynku.