W lipcu udział e-handlu w sprzedaży detalicznej wzrósł, podaje GUS

Główny Urząd Statystyczny  podał, że udział sprzedaży online w sprzedaży detalicznej (jeśli chodzi o ceny bieżące) wzrósł do 8,8% w lipcu w porównaniu z analogicznym okresem przed rokiem, kiedy to odsetek był równy 7,9%.

Ponadto wartość sprzedaży przez internet wzrosła o 16,7% w ujęciu miesięcznym.

„W lipcu 2024 r. w porównaniu z lipcem 2023 r. notowano wyższą wartość sprzedaży detalicznej przez internet w cenach bieżących (o 16,7%). Udział sprzedaży przez internet w sprzedaży 'ogółem’ zwiększył się w lipcu 2024 r. w porównaniu z analogicznym okresem roku poprzedniego z 7,9% do 8,8%. Spośród prezentowanych grup o znacznym udziale sprzedaży przez internet wzrost udziału raportowały przedsiębiorstwa z grup: 'tekstylia, odzież, obuwie’ (z 18,6% przed rokiem do 22,5%), 'meble, rtv, agd’ (odpowiednio z 15,0% do 17,6%) oraz 'prasa, książki, pozostała sprzedaż w wyspecjalizowanych sklepach’ (z 21,8% do 22,7%)” – podano w komunikacie.

Krajowy Rejestr Dłużników podaje, że średnie zadłużenie e-sklepu jest równe 27,4 tys. zł