Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Zapraszamy już za:

[wpdevart_countdown text_for_day="Dni" text_for_hour="Godzin" text_for_minut="Minut" text_for_second="Sekund" countdown_end_type="date" font_color="#000000" hide_on_mobile="show" redirect_url="" end_date="21-09-2020 12:00" start_time="1600339301" end_time="0,1,1" action_end_time="hide" content_position="center" top_ditance="10" bottom_distance="10" ][/wpdevart_countdown]

Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Niemiecki organ antymonopolowy wszczął dochodzenie w sprawie relacji Amazona z zewnętrznymi handlowcami sprzedającymi w serwisie internetowym amerykańskiego giganta.

Amazon znowu pod lupą, tym razem w Europie, a konkretnie w Niemczech. Tamtejsze instytucje antymonopolowe przyglądają się działalności amerykańskiego giganta – a konkretnie jego współpracy z firmami handlującymi za pośrednictwem strony firmy Jeffa Bezosa. 

 

Niemcy są drugim co do wielkości rynkiem Amazona po Stanach Zjednoczonych. W ciągu pierwszych kilku miesięcy pandemii COVID-19, kiedy wiele sklepów zostało zamkniętych, a kupujący kupowali chętniej w Internecie. Wówczas Amazon zablokował niektórych handlowców z powodu rzekomo zbyt wysokich cen.

 

„Obecnie badamy, czy i jak Amazon wpływa na to, jak handlowcy ustalają ceny na rynku” – powiedział dziennikowi Frankfurter Allgemeine Zeitung Andreas Mundt, prezes Federalnego Urzędu Antykartelowego. – „Amazon nie może być kontrolerem cen”

 

Do 2013 r. Amazon uniemożliwiał handlowcom oferowanie swoich produktów za pośrednictwem innych witryn internetowych po niższej cenie niż na swoim portalu, a polityka niemieckiego organu nadzoru antymonopolowego zmusiła go do zaniechania tej praktyki. W zeszłym roku Amazon zawarł porozumienie z niemieckimi władzami w sprawie zmiany warunków świadczenia usług dla sprzedawców zewnętrznych, co skłoniło instytucje naszego zachodniego sąsiada do rezygnacji z kontynuacji dochodzenia.

 

W nawiązaniu do całej sprawy odniósł się też Amazon, przesyłając nam poniższe oświadczenie…

 

“Partnerzy handlowi Amazon sami ustalają ceny produktów w naszym sklepie. Zależy nam, aby klienci dokonywali zakupów zawsze z pełnym zaufaniem. Stosujemy procedury, dzięki którym ceny towarów ustalane przez sprzedawców są konkurencyjne. Nasze systemy zostały zaprojektowane w taki sposób, aby podjąć działania zapobiegające sztucznemu podnoszeniu cen. Jeśli partnerzy handlowi mają wątpliwości, zachęcamy ich do skontaktowania się z naszym działem wsparcia.” – czytamy w przesłanym oświadczeniu.

 

Powyższy temat nas zainteresował na tyle, że będziemy mu się uważniej przyglądać.

 

https://itreseller.com.pl/itrnewifa-2020-special-edition-firmy-z-ponad-50-krajow-zarejestrowane-na-nieco-ponad-dwa-tygodnie-w-ifa-business-retail-meeting-lounge/

Dodaj komentarz

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

POLECANE

Exit mobile version