Manpower Group: 6 na 10 polskich firm nie ma w planach inwestycji w rozwój kompetencji pracowników dot. ESG

Jak wynika z badania Manpower Group, 40% rodzimych firm ma zaplanowany budżet na rozwój kompetencji pracowników dotyczących ESG.

ESG to skrót oznaczający czynniki, na podstawie których tworzone są ratingi i oceny pozafinansowe dotyczące przedsiębiorstw, państw i innych organizacji. Składowe tej oceny to środowisko, społeczna odpowiedzialność oraz ład korporacyjny.

Dzięki analizie powyższych inwestorzy otrzymują możliwości porównania na jednej płaszczyźnie alternatywnych kierunków inwestowania.

„W ramach analizy ManpowerGroup polscy pracodawcy zostali zapytani o to, jakie decyzje dotyczące zatrudnienia podjęły lub planują podjąć organizacje w najbliższych 12 miesiącach, by zrealizować strategię ESG. Ankietowane organizacje zadeklarowały, że chcą podnosić kwalifikacje oraz szkolić już zatrudnione osoby (39%), a także rekrutować nowych pracowników (34%). Respondenci również wskazywali, że zamierzają skorzystać ze wsparcia zewnętrznych konsultantów (24%). Część organizacji przygotowuje się także do przydzielenia obowiązków związanych z ESG do zatrudnionych już pracowników (23%) oraz zapewnia, że ma w zespole wszystkie talenty, jakich potrzebuje do realizacji działań ESG (16%)” – podano w notatce.

W komentarzu do wyników badań zwrócono uwagę, że firmy zatrudniające do 249 pracowników stawiają w największym stopniu na podnoszenie kwalifikacji oraz szkolenie swoich pracowników, z kolei przedsiębiorstwa od 250 do ponad 5000 zatrudnionych stawiają na poszukiwanie nowych talentów, które będą odpowiedzialne za inicjatywy ESG.

„Wdrożenie strategii ESG staje się jednym z najważniejszych zadań dla firm w nadchodzących latach. Bezpośrednim czynnikiem wpływającym na działania przedsiębiorstw jest zbliżający się wymóg szczegółowego raportowania aktywności w tym zakresie. Znaczenie ESG rośnie także z innych powodów, takich jak wzmożone zainteresowanie konsumentów, klientów, dostawców, pracowników i kandydatów tym, czy ich ulubione marki oraz pracodawcy wprowadzają założenia zrównoważonego rozwoju. Ten obszar staje się coraz ważniejszym elementem oceny organizacji i budowania przewagi konkurencyjnej” – powiedziała cytowana w oświadczeniu dyrektorka sprzedaży w ManpowerGroup Luiza Luranc Jaworek.