Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Zapraszamy już za:

[wpdevart_countdown text_for_day="Dni" text_for_hour="Godzin" text_for_minut="Minut" text_for_second="Sekund" countdown_end_type="date" font_color="#000000" hide_on_mobile="show" redirect_url="" end_date="21-09-2020 12:00" start_time="1600339301" end_time="0,1,1" action_end_time="hide" content_position="center" top_ditance="10" bottom_distance="10" ][/wpdevart_countdown]

Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Znamy półfinalistów Motorola Science Cup, drugi etap ogólnopolskiego konkursu IT dla uczniów szkół średnich dobiegł końca. Z 64 drużyn zostało wybranych 10 najlepszych, które zmierzą się w czerwcowym finale.

Motorola Solutions od lat inicjuje różnorodne inicjatywy edukacyjne, których celem jest propagowanie wiedzy z branży IT wśród uczniów szkół różnych szczebli oraz wśród studentów. Inżynierowie firmy prowadzą kursy programowania, szkolenia i wykłady dla dzieci i młodzieży chcących zgłębić tajemną wiedzę programistyczną, której pozyskanie stanowi bilet wstępu do świata IT. Jednym z mocnych punktów w edukacyjnym portfolio Motoroli Solutions był skierowany do uczniów szkół ponad podstawowych konkurs Diversity, w ramach którego młodzież budowała i programowała roboty, które następnie brały udział w zawodach mini sumo czy unikały przeszkód w labiryncie.

 

Jak mówi Piotr Bochaczyk, inżynier programista, w Motoroli Solutions odpowiadający również za niektóre inicjatywy edukacyjne firmy: Po osiemnastu edycjach zakończyliśmy konkurs Diversity, a jego miejsce zajęła nasza nowa propozycja dla młodzieży ze szkół ponadpodstawowych. Konkurs Motorola Science Cup jest w swoich założeniach konkursem interdyscyplinarnym. Chcemy popularyzować model nauczania STEM (Science, Technology, Engineering, Mathematics), stąd kładziemy szczególny nacisk na technologie informacyjne oraz nauki ścisłe – w szczególności szeroko pojętą informatykę. logikę, matematykę, fizykę oraz astronomię. Pragniemy zarazić młodych ludzi naszą pasją do technologii. Chcemy również zwrócić ich uwagę na wartości na straży których stoi firma Motorola Solutions – pracę zespołową, dbałość o szczegóły, dokładność oraz odpowiedzialność za pracę, którą wykonujemy.

Zaprojektuj…model skóry żyrafy

W eliminacjach do konkursu Motorola Science Cup, które zakończyły się jeszcze w listopadzie ubiegłego roku udział wzięło 70 drużyn z całej Polski. W zakończonym w kwietniu drugim etapie konkursu, każda z 64 drużyn, która przeszła eliminacje wstępne, musiała zmierzyć się z dwoma z czterech zadań informatycznych. Wśród nich znalazła się gra logiczna Sokoban, tworzenie bazy danych i SQL, konsola operatorska, czy… modelowanie skóry żyrafy. Ostatecznie, do finału zakwalifikowało się 10 drużyn, które zmierzą się ze sobą w czerwcu w ostatecznej rozgrywce.

 

O motywacji szkół do udziału w konkursie mówi Robert Kochanowski, opiekun drużyny z Zespołu Szkół im. Stanisława Staszica w Staszowie, która zajęła I miejsce w II etapie konkursu: Każde uczestnictwo w konkursie to dla młodzieży sprawdzenie swojej wiedzy i umiejętności, zachęta do rozwijania zainteresowań, pasji, a także element rywalizacji, natomiast dla szkoły to możliwość wyłonienia zdolnych uczniów oraz prezentacja szkoły w szerszym środowisku. Jak dodaje dr Anna Wojciechowska, opiekunka kolejnych dwóch drużyn finałowych z Zespołu Szkół Energetycznych w Krakowie: Udział w tego typu konkursach ma na celu przede wszystkim sprawdzenie oraz poszerzenie wiedzy uczniów i ich umiejętności praktycznych. W poprzednich latach nasza szkoła brała kilkakrotnie udział w konkursie Diversity, organizowanym przez firmę Motorola Solutions, a uczniowie oceniali go bardzo dobrze, zatem i w tym roku postanowiliśmy spróbować swoich sił w nowej formule. Konkursy organizowane przez firmy informatyczne dodatkowo pozwalają na poznanie specyfiki pracy w firmach programistycznych, które stanowią potencjalne miejsca zatrudnienia dla naszych absolwentów.

Bilet do świata IT 

Wielki finał konkursu przewidziany jest na czerwiec. W jego ramach, 10 finałowych drużyn zmierzy się ze sobą w ostatecznych rozgrywkach informatycznych, w których oprócz wiedzy merytorycznej nie zabraknie nawiązań do popularnych gier, czy współzawodnictwa sportowego. Na laureatów czekają cenne nagrody, które pozwolą uczniom pogłębiać swoją wiedzę i pasję informatyczną, a kiedyś być może spróbować swoich sił w wielkim świecie IT. Jak podkreśla Piotr Bochaczyk: Konkurs jest dla nas fantastycznym źródłem informacji o poziomie wiedzy i umiejętności uczniów, którzy lada moment będą wybierać kierunek studiów czy szukać wymarzonej pracy. jesteśmy szczerze zauroczeni poziomem wiedzy i pomysłowością naszych uczestników. To naprawdę fantastyczni młodzi ludzie.

 

 

“To dla mnie wyzwanie i odpowiedzialność, które z entuzjazmem podejmuję.”- podkreśla Wojciech Zaskórski, General Manager w Lenovo Polska w programie IT Reseller TV “Liderzy Branży”

Dodaj komentarz

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

POLECANE

3,272FaniLubię
10,608ObserwującyObserwuj
1,570SubskrybującySubskrybuj

NOWE WYDANIE

POLECANE

NAJNOWSZE