Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Zapraszamy już za:

[wpdevart_countdown text_for_day="Dni" text_for_hour="Godzin" text_for_minut="Minut" text_for_second="Sekund" countdown_end_type="date" font_color="#000000" hide_on_mobile="show" redirect_url="" end_date="21-09-2020 12:00" start_time="1600339301" end_time="0,1,1" action_end_time="hide" content_position="center" top_ditance="10" bottom_distance="10" ][/wpdevart_countdown]

Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Zaledwie 10% firm z segmentu MŚP w CEE nie stosuje AI oraz ML

Według pierwszej edycji raportu AI Chamber „Rola AI w MŚP” 9 na 10 małych i średnich przedsiębiorstw (MŚP) w regionie CEE stosuje sztuczną inteligencję oraz uczenie maszynowe (ML), przy czym prawie co czwarta firma w znacznym stopniu.

Jak wynika z badania blisko 2/3 przedsiębiorstw z Polski, Czech, Estonii, Rumunii jest przekonanych o korzystnym wpływie AI i ML. Najczęściej wskazywane obszary, w których AI/ML mają korzystny wpływ, to: IT, marketing/tworzenie kreacji, obsługa klienta, administracja, sprzedaż, logistyka, produkcja oraz kontrola jakości.

„9 na 10 przedsiębiorstw stosuje sztuczną inteligencję oraz uczenie maszynowe (ML). Przy czym prawie co czwarta firma – w znacznym stopniu. […] Firmy o zasięgu lokalnym lub regionalnym częściej deklarują brak wykorzystania AI i ML niż te o większym zasięgu, podobnie jak mniejsze przedsiębiorstwa, które rzadziej korzystają z tych technologii” – czytamy w raporcie.

„Ponad 50% przedstawicieli MŚP, które korzystają z AI/ML, przewiduje znaczące zmiany w swojej branży z powodu wykorzystania tych technologii. Wpływ AI/ML ma obejmować głównie wprowadzenie nowych produktów opartych na AI/ML, poprawę obsługi klienta dzięki chatbotom, zautomatyzowanie procesów oraz redukcję błędów” – czytamy dalej.

W raporcie podkreślono, że niemal 60% respondentów, którzy wykorzystują AI/ML, zaczęło korzystać z tych technologii w ciągu ostatnich dwóch lat.

MŚP najczęściej stawiają na wdrożenia in-housowe, przy wykorzystaniu własnych zasobów kadrowych (38%). Niecała ⅓ firm (27%) decyduje się na wdrożenie nowych technologii przez firmy zewnętrzne, które przekażą gotowe rozwiązanie lub też będą je utrzymywać (24%). Z konsultingu zewnętrznych ekspertów korzysta 26% badanych.

Z kolei blisko 63% respondentów postrzega sztuczną inteligencję (AI) oraz uczenie maszynowe jako wsparcie. 15% jako konkurencję, a 4% traktuje AI jak wroga – według danych zebranych w raporcie.

„Większość osób, które korzystają z tych technologii, pozytywnie ocenia ich wpływ, choć istnieje spora grupa, która jest neutralna w swoim stosunku. Pozytywne opinie dominują w Polsce i Rumunii, ponadto firmy, które intensywnie korzystają z AI/ML, również wykazują pozytywne podejście do tej technologii” – napisano w raporcie.

Dodaj komentarz

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

POLECANE

Exit mobile version