Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Yahoo przejmuje platformę informacyjną AI Artifact

W styczniu firma Artifact poinformowała w poście na blogu, że zakończy działalność swojej aplikacji, ponieważ „możliwości rynkowe nie są wystarczająco duże, aby uzasadniać dalsze inwestycje w ten sposób”. 

Transakcja jest dowodem trudności dla start-upów medialnych walczących o zwiększenie przychodów w czasie, gdy giganci Big Tech, Alphabet i Meta Platforms, przyciągają większość sprzedaży reklam.

Yahoo poinformowało we wtorek, że nabyło platformę informacyjną Artifact opartą na sztucznej inteligencji współzałożycieli Instagrama i włączy jej technologię w wiadomościach i innych witrynach amerykańskiego dostawcy usług internetowych.

Yahoo, które jest także właścicielem marek informacyjnych TechCrunch, Engadget i Yahoo Finance, twierdzi, że silnik rekomendacji oparty na sztucznej inteligencji i inne funkcje Artifact pomogą skalować operacje informacyjne i dostarczać odbiorcom spersonalizowane treści. Wydawca internetowy posiada także mniejszościowy udział w platformie rekomendacji treści Taboola.

Artifact został wydany na początku 2023 roku przez Systroma i Mike’a Kriegera. Obaj wcześniej pracowali w Meta, znanej wówczas jako Facebook, po przejęciu przez firmę Instagrama w 2012 roku.

Duet opuścił właściciela Facebooka pod koniec 2018 roku, co według niektórych doniesień medialnych wynikało później z napiętych relacji z szefem Meta Markiem Zuckerbergiem i różnic w wizjach Instagrama. Yahoo oświadczyło w oświadczeniu, że Systrom i Krieger będą współpracować z Yahoo w charakterze doradcy podczas tego przejścia.