Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Zapraszamy już za:

[wpdevart_countdown text_for_day="Dni" text_for_hour="Godzin" text_for_minut="Minut" text_for_second="Sekund" countdown_end_type="date" font_color="#000000" hide_on_mobile="show" redirect_url="" end_date="21-09-2020 12:00" start_time="1600339301" end_time="0,1,1" action_end_time="hide" content_position="center" top_ditance="10" bottom_distance="10" ][/wpdevart_countdown]

Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Xiaomi inwestuje 400 milionów dolarów w chiński startup motoryzacyjny. Po smartfonach i urządzeniach domowych czeka nas inwazja aut elektrycznych z Państwa Środka?

Xpeng Motors – nazwa nie brzmi znajomo. Firma jest wciąż dość nowa, ale już zdobyła potężnych inwestorów. Do już zainteresowanych jej rozwojem i aktywnie ją wspierających Alibaby i Foxconna dołącza, jako inwestor strategiczny, Xiaomi.

 

Zwykle branża motoryzacyjne pozostaje poza kręgiem naszych redakcyjnych zainteresowań. Nadchodzą jednak czasy, w których dystans pomiędzy motoryzacją, a szeroko rozumianym IT ulega zatarciu. Świadczy o tym choćby zainteresowanie gigantów chińskiej branży nowoczesnych technologii firmą Xpeng Motors, producentem pojazdów elektrycznych. Czy to początek “chińskiej Tesli”?

 

Początek zainteresowania popularnego u nas producenta smartfonów firmą motoryzacyjną nie jest zupełnie nowy. Założyciel i dyrektor generalny Xiaomi, Lei Jun, już wcześniej zainwestował Xpeng Motors.

 

„Xiaomi Corporation i Xpeng Motors osiągnęły znaczący postęp dzięki pogłębionej współpracy w opracowywaniu technologii łączenia smartfonów i inteligentnych samochodów”, powiedział Lei Jun w oświadczeniu. „Wierzymy, że ta strategiczna inwestycja jeszcze bardziej pogłębi nasze partnerstwo z Xpeng w zakresie rozwoju innowacji w zakresie inteligentnego sprzętu i Internetu Rzeczy.”

 

Firma Xpeng Motors nie ujawniła, jaka jest teraz jej wartość. Jednak źródło zaznajomione ze szczegółami transakcji twierdzi, że to „lepiej” niż wycena na 25 miliardów juanów, która odbyła się w sierpniu 2018 r. Potwierdza to także wcześniejszy raport Reutersa, w którym cytowano anonimowe źródła. XPeng powiedziało także, że pozyskał „kilka miliardów” w chińskim juanie kredycie od instytucji takich jak China Merchants Bank, China CITIC Bank i HSBC. XPeng nie wyjaśniło co dokładnie oznacza „kilka miliardów”.

 

Brian Gu, wiceprezes zarządu i CEO Xpeng Motors dodał, że firma była w stanie osiągnąć większość swoich celów biznesowych i finansowych pomimo trudności gospodarczych, niepewności na rynkach światowych i zmian polityki rządu, które miały bezpośredni wpływ na ogólną sprzedaż samochodów w Chinach. XPeng przygotowuje się do uruchomienia elektrycznego sedana P7 wiosną 2020 roku. Przewiduje się, że dostawy P7 rozpoczną się w drugim kwartale 2020 roku.

 

Xpeng rozpoczął dostawy swojego pierwszego modelu produkcyjnego SUV G3 2019 w grudniu ubiegłego roku i wysłał 10.000 sztuk do klientów, licząc wyłącznie do połowy czerwca 2019. Od tego czasu firma wydała już ulepszoną wersję G3 z zasięgiem jazdy NEDC 520 km. XPeng potwierdza, że chce debiutować na giełdzie, ale nie jest jasne, kiedy firma może złożyć wniosek o zostanie spółką publiczną. Nie ustalono żadnego konkretnego harmonogramu IPO, a rzecznik powiedział, że firma ściśle monitoruje warunki rynkowe.

Dodaj komentarz

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

POLECANE

3,272FaniLubię
10,608ObserwującyObserwuj
1,570SubskrybującySubskrybuj

NOWE WYDANIE

POLECANE

NAJNOWSZE