Xiaomi Corporation, dziewić lat od swojego powstania, po raz pierwszy pojawiło się na liście Fortune Global 500, zajmując 468. pozycję. Xiaomi jest najmłodszą firmą w tegorocznym rankingu. Jej przychody w ostatnim roku fiskalnym wynisoły 26 444, 5 mln dolarów, natomiast zysk netto 2 049,1 mln dolarów. Firma została sklasyfikowany na siódmym miejscu w kategorii Internet Services and Retailing.
– Pojawianie się na liście Fortune Global 500 zajęło nam zaledwie 9 lat. Zawdzięczamy to przede wszystkim fanom i osobom korzystającym z naszych rozwiązań. Im wszystkim należą się wielkie podziękowania. Jesteśmy również najmłodszą firmą w tegorocznym rankingu. To daje nam siłę do tego, by kontynuować nasz globalny rozwój. – powiedział Lei Jun, założyciel i CEO Xiaomi. W ciągu ostatniego roku dokonaliśmy wiele zmian w naszej strategii rozwoju w obszarach zarządzania, systemach badań i rozwoju technologii, ofercie produktowej oraz w portfolio marek. To sprawiło, że Xiaomi rozwija się mimo silnej konkurencji na macierzystym i globalnym rynku. Pojawienie się na liście 500 daje nam jeszcze większą motywację do dalszego rozwoju. Zobowiązuje nas to do tworzenia ciekawszych i coraz bardziej innowacyjnych rozwiązać, które będą dostępne dla każdego.
W czerwcu 2019 Xiaomi zostało sklasyfikowane po raz pierwszy na liście Fortune China 500. Zajęło na niej 53. pozycję. W 2012 roku firma osiągnęła 10 000 mln juanów przychodów (około 1 453, 72 mln dolarów) natomiast w 2017 roku przychody wynosiły już 100 000 milionów juanów (około 14 537, 21 mln dolarów). Według międzynarodowej firmy badawczej IDC, w marcu 2019 roku, Xiaomi było czwartym producentem smartfonów na świecie, notując wzrost na poziomie 32,2 procenta r/r. Xiaomi inwestuje również w firmy technologiczne, tworzące rozwiązania ekosystemowe. Obecnie jest właścicielem lub współwłaścicielem ponad 200 podmiotów. Urządzenia Xiaomi oraz partnerów tworzą największą platformę IoT na świecie z 171 milionami podłączonych urządzeń (niewliczając smartfonów oraz laptopów).
Xiaomi jest w tej chwili obecne na ponad 80 rynkach. Według danych firmy badawczej Canalys, w marcu 2019 roku, Xiaomi było sklasyfikowane w TOP 5 na ponad 40 rynkach pod względem liczby dostarczonych telefonów. W Indiach firma od siedmiu kwartałów jest numerem jeden z udziałem 31,4 procenta. W Europie Zachodniej, zaledwie po dwóch latach od oficjalnego wejścia na rynek, Xiaomi zajmuje czwarte miejsce. Na nowych rynkach w Afryce i Ameryce Łacińskiej cały czas czyni wielkie postępy w rozwoju. Xiaomi skupia się także na budowie i poszerzaniu swojej sieci detalicznej (zarówno kanałów offline, jak i online). Pod koniec marca Xiaomi miało 480 autoryzowanych sklepów Mi Store poza Chinami, co daje wzrost na poziomie 93,5 procent r/r, w tym 110 nowych placówek w Europie i 79 w Indiach.
Firma w ciągu kolejnych pięciu lat zainwestuje 10 miliardów juanów w rozwój technologii „All in AloT” – elementu strategii „Smartphone + AloT”, czyli połączenia AI oraz IoT. Co więcej, Xiaomi ma w planach powtórzenie sukcesu, jaki osiągnęło w Chinach i zamierza dostosować swoją strategię biznesową także na innych rynkach zagranicznych.