Strona główna Biznes i Technologie Xiaomi czwartym najpopularniejszym producentem smartfonów na świecie, według najnowszego zestawienia „Worldwide Quarterly...

Xiaomi czwartym najpopularniejszym producentem smartfonów na świecie, według najnowszego zestawienia „Worldwide Quarterly Mobile Phone Tracker” opracowanego przez IDC

Według nowo opublikowanego zestawienia IDC, dotyczącego sprzedaży smartfonów w ostatnim kwartale 2017 r., Xiaomi jest czwartym najpopularniejszym producentem na świecie. Firma zanotowała niemal dwukrotny wzrost sprzedaży w porównaniu z czwartym kwartałem roku 2016.

 

Zestawienie „Worldwide Quarterly Mobile Phone Tracker” opracowane przez IDC, wymienia producentów, którzy w trzech ostatnich miesiącach ubiegłego roku osiągnęli najlepsze wyniki jeśli chodzi o ilość sprzedanych smartfonów. Ranking otwierają Apple, Samsung i Huawei. Czwarta pozycja przypadła Xiaomi, zaś piąta – OPPO.

 

Producent Egzemplarze dostarczone w 4 kw. 2017 r. (mln) Udział w rynku w 4 kw. 2017 r. Egzemplarze dostarczone w 4 kw. 2016 r. (mln) Udział w rynku w 4 kw. 2017 r. 4 kw. 2017 vs. 4 kw. 2016
1. Apple 77.3 19.2% 78.3 18.2% -1.3%
2. Samsung 74.1 18.4% 77.5 18.0% -4.4%
3. Huawei 41.0 10.2% 45.4 10.5% -9.7%
4. Xiaomi 28.1 7.0% 14.3 3.3% 96.9%
5. OPPO 27.4 6.8% 31.6 7.3% -13.2%
Pozostali 151.3 38.6% 183.7 42.7% -17.6%
Łącznie 403.5 100.0% 430.7 100.0% -6.3%

 

Ogromny wzrost rok do roku

W czwartym kwartale 2017 roku do odbiorców na całym świecie trafiło ponad 28 milionów smartfonów Mi i Redmi. Xiaomi odpowiada więc za 7 procent całego rynku, ale to inna liczba stanowi o ogromnym sukcesie chińskiego producenta. W ciągu roku liczba dostarczonych egzemplarzy smartfonów Xiaomi wrosła niemal dwukrotnie – z 14,3 mln do 28,1 mln. Firmie udało się osiągnąć ten rezultat w czasie, kiedy wszyscy pozostali producenci uwzględnieni w zestawieniu IDC odnotowali kilku- lub kilkunastoprocentowe spadki sprzedaży.

 

„Globalny sukces Xiaomi jest zasługą skutecznej strategii sprzedażowej, w ramach której zadbaliśmy o rozwój również poza Państwem Środka. Swoją cegiełkę dołożyli do niego klienci końcowi oraz dystrybutorzy, z którymi pracujemy w Polsce, a także w innych krajach Europy Środkowo-Wschodniej i w pozostałych regionach” –  wyjaśnia Kamil Wojtyra, Social Media & Marketing Manager w Xiaomi.

 

„Odzwierciedlenie globalnych statystyk sprzedaży jest doskonale widoczne w Polsce, gdzie smartfony Xiaomi sukcesywnie powiększają grono swoich zwolenników. Wierzę, że za rok dzięki planowanym premierom produktowym Xiaomi uda się wspiąć jeszcze wyżej w tym zestawieniu  – dodaje Łukasz Łyżwa, Xiaomi Business Unit Director w ABC Data.

BRAK KOMENTARZY

Dodaj komentarz

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Exit mobile version