Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wyniki Microsoftu: AI jako siła napędowa, ale akcje nieznacznie w dół

We wtorek firma Microsoft przekroczyła szacunki rynkowe dotyczące kwartalnych zysków i przychodów, ponieważ nowe funkcje sztucznej inteligencji pomogły przyciągnąć klientów do usługi w chmurze Azure podczas tworzenia własnych usług sztucznej inteligencji. Jednak akcje Microsoftu spadły o 1% po godzinach, gdy inwestorzy zaabsorbowali wieści o rosnących kosztach opracowania funkcji sztucznej inteligencji. 

Firma prognozuje, że koszty operacyjne w bieżącym kwartale wyniosą od 15,8 miliarda dolarów do 15,9 miliarda dolarów, w porównaniu z 15,4 miliarda dolarów w poprzednim kwartale. Microsoft stwierdził też, że spodziewa się „znacznego wzrostu” nakładów inwestycyjnych w sposób sekwencyjny.

„Przeszliśmy od mówienia o sztucznej inteligencji do stosowania jej na dużą skalę – stwierdził w oświadczeniu dyrektor generalny Satya Nadella. – Wprowadzając sztuczną inteligencję do każdej warstwy naszej technologii, pozyskujemy nowych klientów i pomagamy osiągać nowe korzyści oraz wzrost produktywności w każdym sektorze”.

Szum inwestorów wokół sztucznej inteligencji pomógł wzrostowi akcji Microsoftu o 57% w 2023 r. Zwiększyło to jednak również koszty firmy, a inwestorzy uważnie obserwują rozwój jego działalności związanej z platformą Azure i pakietem Office, aby sprawdzić, czy nadąży to za ogromnymi inwestycjami, które firma planuje w tym roku przeznaczyć na centra danych w celu zapewnienia generatywnej sztucznej inteligencji.

Przychody jednostki Intelligent Cloud firmy Microsoft, w której znajduje się platforma przetwarzania w chmurze Azure, wzrosły o 20% do 25,9 miliarda dolarów. Sprzedaż platformy Azure wzrosła o 30% – to najlepsza dynamika wzrostu od czterech kwartałów – w porównaniu z konsensusem szacunkowym wynoszącym 27,7% w ramach Visible Alpha i przewyższając wzrost w Google Cloud wynoszący 25,7%.

Całkowite przychody wzrosły o 18% do 62 miliardów dolarów w kwartale zakończonym 31 grudnia, w porównaniu ze średnimi szacunkami analityków na poziomie 61,12 miliardów dolarów, zgodnie z danymi LSEG.

Skorygowany zysk w wysokości 2,93 USD na akcję był wyższy od średniego szacunku wynoszącego 2,78 USD na akcję.

Sprzedaż w segmencie komputerów osobistych Microsoftu, obejmującym systemy operacyjne Windows i dział gier, wzrosła o 19% do 16,9 miliarda dolarów, częściowo dzięki sfinalizowaniu zakupu za 69 miliardów dolarów producenta „Call of Duty” Activision Blizzard. Analitycy oczekiwali 16,8 miliarda dolarów.

Segment Produktywności i Procesów Biznesowych firmy Microsoft, który oprócz sprzedaży pakietu Office obejmuje także sieć społecznościową LinkedIn, podał, że sprzedaż wzrosła o 13% do 19,2 miliarda dolarów, co znacznie przekroczyło szacunki.

AV & DS Awards 2024 – Za nami pierwsza edycja niezwykłego wydarzenia dla branży audio-wideo, gdzie nagrodziliśmy najlepsze firmy w branży!