CEO Alphabet Inc (GOOGL.O), Sundar Pichai, przedstawił wyniki finansowe firmy. Nie jest różowo. Wartość akcji spadła o niemal 5%. Powodem są niezadowalające przychody Google’a z reklam. Także dane na temat przychodów YouTube i Google Cloud rozczarowały inwestorów. Czyżby jedna z największych marek świata miała kryzys? Niezupełnie.
Alphabet ogłosił wyniki finansowe za czwarty kwartał i cały rok 2019. Przychody firmy wzrosły z 39,3 mld USD w 2018 r. do 46,1 mld USD w 2019 r. Zysk netto firmy również wzrósł z 8,9 mld USD do 10,7 mld USD w tym samym okresie. W porównaniu z oczekiwaniami były to raczej słabe wyniki – stąd spadki wartości akcji. W końcu wiemy ile z reklam w 2019 roku przyniósł YouTube, który od jakiegoś czasu stał się znacznie bardziej nasycony reklamami, do irytującego wręcz poziomu (podwójne reklamy automatyczne). Dzięki platformie wideo przynoszącej w minionym roku Alphabet zarobiło 15,1 mld USD, co jest wyraźnym wzrostem w porównaniu do 11,2 mld USD w 2018 r.
W wynikach finansowych wyszczególniono także przychody pochodzące z działań w chmurze. Google ogłosiło, że w czwartym kwartale minionego roku uzyskało 2,6 miliarda USD przychodu z chmury. Kategoria ta obejmuje G Suite, a także przychody z infrastruktury chmurowej. Razem Alphabet zarobił około 10 miliardów USD na chmurze. Dla pewnego uzmysłowienia wzrostu tego sektora warto przypomnieć, że w lutym 2018 r. ówczesna dyrektor generalna Google Cloud, Diane Greene, odnotowała kwartalny przychód grupy chmurowej w wysokości 1 miliarda dolarów jako znaczący sukces (którym był w istocie).
I chociaż liczby te wskazują na wzrost przychodów, to nie zadowoliły inwestorów, a giełda zareagowała spadkiem ceny akcji internetowego giganta. Analitycy byli najwidoczniej zbyt optymistyczni, oczekując wyraźnie lepszych wyników, co, jak podaje Reuters, miało tyczyć się głównie przychodów z reklam samego Google.
https://itreseller.com.pl/itrnewmicrosoft-w-ostatnim-kwartale-2019-roku-przebil-oczekiwania-analitykow-powodem-zwiekszonych-zyskow-jest-wzrost/