Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Zapraszamy już za:

[wpdevart_countdown text_for_day="Dni" text_for_hour="Godzin" text_for_minut="Minut" text_for_second="Sekund" countdown_end_type="date" font_color="#000000" hide_on_mobile="show" redirect_url="" end_date="21-09-2020 12:00" start_time="1600339301" end_time="0,1,1" action_end_time="hide" content_position="center" top_ditance="10" bottom_distance="10" ][/wpdevart_countdown]

Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

W 2024 roku popyt na monitory wyraźnie wzrośnie – twierdzą analitycy

IDC Worldwide Quarterly PC Monitor Tracker – badanie rynku monitorów komputerowych prowadzone przez IDC, wskazuje, że w 2024 roku popyt na te urządzenia zauważalnie wzrośnie. 

Według najnowszych ustaleń analityków z IDC, w drugim kwartale odnotowano kolejny spadek sprzedaży monitorów. Wyniósł on -17,1% rok-do-roku. Chociaż rynek nieznacznie przekroczył oczekiwania, osiągając nieco ponad 29,9 mln sprzedanych jednostek, to nadal nie osiągnął poziomów sprzed pandemii, po wzroście wolumenu sprzedaży obserwowanym od 2020 do 2022 roku.

We wszystkich regionach odnotowano spadek w porównaniu z rokiem poprzednim, przy czym Ameryka Północna i Europa Zachodnia odnotowały największe spadki. Chociaż wyniki rynku globalnego były lepsze niż oczekiwano, obecne wyzwania pozostają, co skłoniło IDC do dostosowania swojej prognozy rynkowej. Na cały rok 2023 prognozowany jest dalszy spadek sprzedaży, sumarycznie o -10,3% ze względu na słaby popyt i utrzymującą się niepewność makroekonomiczną. To jednak będą ostatnie trudne kwartały.

Jak podają analitycy, ożywienie spodziewane jest w 2024 r., wraz ze wzrostem popytu konsumenckiego i aktualizacją przez firmy flot komputerów kupionych w pierwszym roku pandemii, co ma zachęcić także do zakupów monitorów biurowych. Odbicie to będzie jednak stopniowo i nie oczekuje się, że wolumen przekroczy poziom z 2019 r. aż do 2025 r. IDC przewiduje stabilizację rynku po 2025 r.

Lata pandemii zapoczątkowały także trwałe zmiany w krajobrazie rynku monitorów, z zauważalną zmianą z rynku o charakterze głównie komercyjnym na rynek, na który w większym stopniu wpływają konsumenci. Przed pandemią 61% sprzedaży monitorów przypadało na firmy. Jednak ze względu na rozwój hybrydowych modeli pracy, spadające wskaźniki obłożenia biur oraz rosnącą popularność gier i większych wyświetlaczy, IDC przewiduje obecnie, że sprzedaż monitorów biznesowych w dającej się przewidzieć przyszłości pozostanie niewielką większością, wynoszącą około 53%.

 

Mariusz Ziółkowski awansował w strukturach TD SYNNEX, obejmując stanowisko Vice Presidenta Poland and South East Europe 

Dodaj komentarz

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

POLECANE

Exit mobile version