Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Urządzenia mobilne to najlepsze punkty wejścia dla hakerów. Atak na Facebooka w 2018 roku jest najlepszym przykładem na to, że żadna firma – duża czy mała – nie jest odporna na ataki hakerów.

Naruszenie danych na Facebooku, będące prawdopodobnie najpoważniejszym incydentem bezpieczeństwa cybernetycznego w roku 2018  jest najlepszym przykładem na to, że żadna firma – duża czy mała  – nie jest odporna na ataki hakerów. Można by  oczekiwać, że organizacja tej miary co Facebook reprezentować będzie najwyższy poziom badań i rozwoju w zakresie cyberbezpieczeństwa, ale zeszłoroczne wypadki dowodzą, że to i tak nie gwarantuje bezwzględnej ochrony. Do najpoważniejszych naruszeń i wycieków danych w 2018 r. doszło w firmach i organizacjach z wielu sektorów gospodarki. Amazon, T-Mobile, Google+, British Airways, Air Canada, Ticketmaster, hotele Marriott, Rail Europe, Saks i Lord&Taylor, Dixons Carphone i Ander Amour to lista najpoważniejszych incydentów. W każdym z tych przypadków wykorzystane zostały podatne na zagrożenia luki w zabezpieczeniach.

 

Szczegóły dotyczące dużych naruszeń są rzadko ujawniane publicznie. Nowy raport Verizon Mobile Security Index 2019  wykazał, że zbyt wiele organizacji było w 2018 r. słabo przygotowanych do odparcia ataków, co powodowało kradzieże danych lub przestoje. Ponieważ smartfony, tablety, laptopy i inne podłączone do sieci urządzenia cieszą się coraz większą popularnością w miejscu pracy, dogłębnej analizie poddano stan zabezpieczeń właśnie w urządzeniach mobilnych. Odsetek organizacji, które potwierdziły, że urządzenie mobilne wprowadziło niepotrzebne ryzyko lub wykorzystane zostało w naruszeniu danych w 2018 r., wzrósł z 27% (2017 r.) do 33% (2018 r.).

 

Niepowodzenie firm w odpieraniu ataków dowodzi, że ich obecne systemy obronne są niewystarczające. Ubiegłoroczny wzrost zagrożeń mobilnych niepokoi aż 86% firm, a 93% firm świadczących usługi finansowe obawia się, że będą musiały wzmocnić swoje bezpieczeństwo. Naruszenia powodowane są często przez phishing i techniki inżynierii społecznej, które skłaniają pracowników do klikania w zainfekowane linki.

 

Największym zagrożeniem dla firm są nieświadomi pracownicy, co potwierdza 38% respondentów. Dalej w kolejności wymieniane są grupy osób postępujących celowo lub ich partnerzy. Najczęściej wymienianymi motywami są: korzyści osobiste (46%), bezmyślność (36%), uraza (32%), wygodnictwo (32%), ideologia (27%), szpiegostwo (24%), zabawa lub ciekawość (24%) i presja ze strony kierownictwa (21%).

 

„Chociaż  wydaje się, że firmy coraz lepiej rozumieją znaczenie bezpieczeństwa, to jednak jak pokazuje raport Verizon, blisko połowa  z nich  jest gotowa „narazić bezpieczeństwo, aby tylko  «wykonać zadanie»”, co prowadzi często do „kompromisu związanego z mobilnością”. Niektóre organizacje za bardzo ufają swoim obecnym zabezpieczeniom mobilnym. 84% uważa, że są one skuteczne, a 79% wierzy, że są w stanie natychmiast wykryć wrażliwe urządzenie mobilne. Dziwnym trafem, praktyka  jednak wcale tego nie potwierdza.”  – potwierdzają specjaliści z Bitdefender.

 

Urządzenia mobilne wyposażane są w wiele łatwych do złamania funkcji, co lokuje je na szczycie listy punktów wejścia hakerów. 39% respondentów stwierdziło, że obecność w urządzeniu mikrofonu jest najważniejszą cechą, manipulacja którą może ułatwić dostęp do list klientów, danych bankowych, danych osobowych pracowników lub informacji rozliczeniowych. 51% wyrafinowanych sprawców ataku mierzyło zarówno w urządzenia mobilne, jak i komputery stacjonarne.

 

Kompromisowe podejście do urządzeń mobilnych skutkowało naruszeniami bezpieczeństwa w firmach o każdej wielkości, we wszystkich branżach.