Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

UKE opublikowało raport o stanie rynku telekomunikacyjnego za rok 2023 

To tylko niektóre z pytań, na jakie odpowiedź daje raport o stanie rynku telekomunikacyjnego w Polsce w 2023 r. Wartość rynku telekomunikacyjnego w 2023 r. wzrosła o 6% w stosunku do 2022 r. i wyniosła 43,1 mld zł. Na inwestycje telekomunikacyjne wydano 11,1 mld zł, o 1,1% mniej niż w roku poprzednim.

Z usług stacjonarnego dostępu do internetu korzystało 9,5 mln klientów, o 3,6% więcej niż w 2022 r. O 8,4% wzrosły przychody z tego segmentu rynku i wyniosły 5,9 mld zł.

Liczba klientów mobilnego dostępu do internetu, świadczonego za pomocą kart SIM wykorzystywanych w dedykowanych urządzeniach, wyniosła 8,9 mln (wzrost o 1,6%). Przychody w tym zakresie spadły o 1,3% wobec poprzedniego roku i wyniosły 2,2 mld zł.

Najczęściej użytkowaną usługą telefoniczną była usługa telefonii mobilnej, z której korzystało 52,4 mln użytkowników. Usługa telefonii stacjonarnej kolejny rok traciła na znaczeniu. W 2023 r. korzystało z niej 2,1 mln użytkowników, o 13,1% mniej w stosunku do 2022 r. Na znaczeniu straciła również, choć w znacznie mniejszym stopniu, usługa telefonii VoIP. Była świadczona dla 2,8 mln klientów, o 2,8% mniej niż rok wcześniej. Podobnie, jak rok wcześniej, 75% gospodarstw domowych korzystało z płatnych usług telewizyjnych, z których przychód osiągnął poziom 6,8 mld zł.

W 2023 r. zdecydowana większość użytkowników usług wiązanych wybierała pakiety double play (77,5%). Na koniec 2023 r. praktycznie cały obszar kraju 99% był objęty zasięgiem internetu mobilnego o maksymalnej prędkości co najmniej 100 Mb/s. Najczęściej wybieranymi usługami w Polsce były usługi o przepustowości 300 Mb/s i 1 Gb/s.

Coraz większym zainteresowaniem cieszą się szerokopasmowe sieci operatorów hurtowych, którzy zapewniają dostęp do swoich sieci przedsiębiorcom wykorzystującym je do świadczenia usług detalicznych. Otwarty dostęp hurtowy do sieci światłowodowych obejmował w Polsce w 2023 r. swoim zasięgiem 4,2 mln gospodarstw domowych.

Raport o stanie rynku telekomunikacyjnego za 2023 rok – 13,7 MB plik PDF

 

IT Champions 2024 – Niezwykle prestiżowe nagrody branżowe wydawnictwa IT Reseller zostały wręczone! Poznaj zwycięzców!