Strona główna Biznes i Technologie Trzech na pięciu dyrektorów IT zastąpiłoby połowę lub więcej swoich obecnych technologii,...

Trzech na pięciu dyrektorów IT zastąpiłoby połowę lub więcej swoich obecnych technologii, gdyby tylko dano im taką możliwość, wynika z badania Lenovo.

Nowe globalne badanie marki Lenovo ujawnia, jak ewoluowała rola CIO, rzucając światło na rosnące obszary odpowiedzialności i zwiększając wpływ na C-Suite, a także usuwając bariery dla rozwoju biznesu.

  • Badania zlecone przez Lenovo pokazują, że dyrektorzy ds. IT są bardziej zaangażowani niż kiedykolwiek wcześniej w obszary wykraczające poza ich tradycyjny zakres technologii, takie jak transformacja modelu biznesowego, strategia korporacyjna i zrównoważony rozwój.
  • 57% dyrektorów ds. IT, których zadaniem jest zwiększenie elastyczności organizacyjnej i usprawnienie kosztów operacyjnych, uważa, że co najmniej połowa ich obecnego stosu technologicznego jest użyteczna, ale można ją poprawić – 21% chce zastąpić prawie cały stos technologiczny.

 

Dzisiaj technologia jest układem nerwowym, który łączy strategię korporacyjną, finanse, innowacje, operacje i talenty. CIO coraz częściej mają za zadanie nawiązać kontakt z kluczowymi interesariuszami w całej organizacji, aby zapewnić dostosowanie i napędzać realizację. Ponieważ IT jest uwikłane w każdy aspekt działalności, dyrektorzy ds. informatyki uważają, że ich organizacje muszą nadal inwestować w transformację cyfrową, aby zachować znaczenie.

Najważniejsze wnioski z globalnego badania Lenovo przeprowadzonego wśród ponad 500 dyrektorów ds. informatyki obejmują:

  • Prawie wszyscy ankietowani dyrektorzy ds. IT uważają, że ich role ewoluowały i rozszerzały się w ciągu ostatnich kilku lat oraz że są proszeni o podejmowanie decyzji biznesowych, które wykraczają daleko poza technologię.
    • 9 na 10 dyrektorów ds. IT twierdzi, że ich rola i obowiązki wykroczyły poza technologię, w tym nietradycyjne obszary, takie jak analiza danych i raportowanie biznesowe (56%), zrównoważony rozwój / ESG (45%), DE & I (42%), pozyskiwanie HR / talentów (39%) oraz sprzedaż / marketing (32%).
    • 82% twierdzi, że rola CIO stała się trudniejsza niż zaledwie dwa lata temu, ponieważ stoją przed wieloma wyjątkowymi wyzwaniami, od rosnącego wykorzystania sztucznej inteligencji i automatyzacji po pozyskiwanie talentów w globalnej, zdalnej sile roboczej.
    • CIO najtrudniej jest rozwiązać problemy związane z prywatnością/bezpieczeństwem danych (66%), cyberbezpieczeństwem/oprogramowaniem ransomware (66%), nadążaniem za zmianami technologicznymi (65%), zarządzaniem rozdrobnionymi ekosystemami dostawców IT (61%) oraz wdrażaniem/wdrażaniem nowych technologii (60%).
  • Większość dyrektorów ds. IT uważa, że ich rola w organizacji zwiększyła wpływy.
    • Ponad 3 na 4 dyrektorów ds. IT twierdzi, że mają większy wpływ na ogólny los swojej firmy niż inne stanowiska C-Suite.
    • 88% zgadza się, że “moja rola jako CIO jest najbardziej krytycznym elementem dalszego działania mojej firmy lub organizacji”.
  • W miarę jak rola CIO rośnie i ewoluuje, respondenci twierdzą, że ich dostawcy technologii odgrywają nieocenioną rolę w ogólnym sukcesie ich firmy.
    • Biznes odczułby wpływ w ciągu nie więcej niż kilku tygodni, gdyby wstrzymał wydatki na inicjatywy transformacji cyfrowej, według 61% respondentów. Świadczy to o roli technologii jako kluczowego elementu działalności, a nie tylko źródła efektywności kosztowej.
    • Patrząc w przyszłość, dyrektorzy ds. IT spodziewają się zwrócić do swoich dostawców, aby pomóc im rozwiązać niezliczone problemy w ciągu najbliższych pięciu lat, w tym zwiększyć elastyczność organizacyjną (60%) i zapewnić bezpieczeństwo systemów i operacji firmy (52%), a także uprościć konfigurację, wdrażanie i utrzymanie technologii (50%) oraz zoptymalizować koszty (43%).
    • 8 na 10 dyrektorów ds. IT zgadza się, że ich dostawcy technologii są “tak skutecznie zintegrowani, że zwiększa to ogólną produktywność”.
  • Biorąc pod uwagę nowe wyzwania i zmieniające się obowiązki, CIO sugerują, że ich obecny stos technologiczny ma wiele do poprawy.
    • Biorąc pod uwagę szansę na ponowne uruchomienie od zera, większość dyrektorów ds. IT (57%) twierdzi, że zastąpiłaby połowę lub więcej obecnej technologii swojej firmy.
    • W porównaniu z poprzednim rokiem 63% firm korzysta z większej liczby urządzeń jako usługi w swoim stosie technologicznym.
    • Wraz ze zmianą modeli biznesowych prawie wszyscy dyrektorzy ds. IT (92%) zdecydowanie lub prawdopodobnie rozważyliby dodanie nowych ofert aaS w ciągu najbliższych dwóch lat.

 

“Współcześni dyrektorzy ds. IT to “kontrola misji” dla ich organizacji, ich rola zmieniła się drastycznie w ciągu ostatnich 24 miesięcy” – powiedział Ken Wong, prezes Lenovo Solutions and Services Group. “Od poruszania się po złożonych ekosystemach technologicznych, aby nadążyć za szybkością cyfrowej transformacji, po podnoszenie kwalifikacji pracowników i zarządzanie globalnym niedoborem talentów IT, dzisiejszy CIO jest odpowiedzialny za cały łańcuch wartości technologii i nie tylko. Badania Lenovo pokazują, że dyrektorzy ds. informatyki są gotowi sprostać temu wyzwaniu. I chcą współpracować ze swoimi dostawcami, aby zaangażować swoje organizacje i odnieść sukces. “

 

Firma badawcza International Data Corp. szacuje, że do 2023 r. 60% dyrektorów ds. informatyki w firmach na całym świecie będzie mierzonych przede wszystkim pod kątem ich zdolności do współtworzenia nowych modeli biznesowych i strumieni przychodów, głównie poprzez współpracę w całym przedsiębiorstwie. Jednak własne badania Lenovo pokazują, że może to być trudna bitwa dla dyrektorów ds. IT, którzy zidentyfikowali obszary takie jak prywatność/bezpieczeństwo danych, cyberbezpieczeństwo/oprogramowanie ransomware i zarządzanie rozdrobnionym ekosystemem dostawców IT jako najtrudniejsze problemy.

 

“W tym złożonym środowisku technologicznym CIO chcą wprowadzać innowacje, a nie zarządzać IT. Jak pokazują badania Lenovo, dyrektorzy ds. IT patrzą na swoich dostawców technologii nie tylko na dostarczanie podstawowych elementów , a mianowicie zwiększenie elastyczności organizacyjnej, uproszczenie konfiguracji i optymalizację kosztów. Liderzy IT potrzebują również porad i wskazówek, w jaki sposób nowe technologie mogą poprawić ich cele biznesowe. Możliwości, jakie technologia może wnieść prawdziwą wartość biznesową – w całym przedsiębiorstwie – są ogromne” – dodał Wong.

 

Aby zarządzać coraz bardziej złożoną transformacją cyfrową, firmy potrzebują prostych i elastycznych rozwiązań IT. Rozwiązania Lenovo zapewniają organizacjom szeroki zakres oferty “wszystko jako usługa” w Lenovo TruScale; elastyczność w płaceniu za rozwiązania infrastrukturalne, których potrzebują, tak długo, jak tego potrzebują; oraz dogłębną wiedzę i usługi, które umożliwiają dyrektorom ds. informatyki skupienie się bardziej na ich strategicznych imperatywach. Firmy każdej wielkości potrzebują elastyczności, aby pozostać konkurencyjnymi, a odpowiedzią jest skalowalny, podobny do chmury model rozwiązania.

Prognozy branżowe Technology Business Research wskazują, że usługi subskrypcji urządzeń rosną z CAGR na poziomie 26% w latach 2020-2024, a usługi subskrypcji centrów danych rosną o 42% w tym samym okresie. Rozwiązania as-a-Service zapewniają wsparcie i usługi o znaczeniu krytycznym, umożliwiając firmom korzystanie z technologii w celu szybkiego skalowania, obniżania kosztów i uzyskiwania większej wydajności. Dzięki elastycznej i prostej ofercie Lenovo pomogło organizacjom od sektora edukacji po przemysł lotniczy i kosmiczny zoptymalizować odpowiednią technologię, która może przekształcić i przygotować ich działalność na przyszłość.

Pełne badanie jest dostępne na stronie Lenovo.

 

Lenovo ogłosiło podwójne inwestycje w R&D oraz przedstawia wizję osiągnięcia zerowej emisji gazów cieplarnianych do 2050 r.

BRAK KOMENTARZY

Dodaj komentarz

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Exit mobile version