Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Zapraszamy już za:

[wpdevart_countdown text_for_day="Dni" text_for_hour="Godzin" text_for_minut="Minut" text_for_second="Sekund" countdown_end_type="date" font_color="#000000" hide_on_mobile="show" redirect_url="" end_date="21-09-2020 12:00" start_time="1600339301" end_time="0,1,1" action_end_time="hide" content_position="center" top_ditance="10" bottom_distance="10" ][/wpdevart_countdown]

Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Trendy technologiczne 2019 według SAS – dalszy rozwój inteligentnych technologii, które coraz mocniej będą wpływały na naszą pracę i życie, sprawią one, że stawimy czoła nowym wyzwaniom.

Rok 2018 upłynął pod znakiem rozwoju współpracy ludzi i inteligentnych maszyn wykorzystujących mechanizmy sztucznej inteligencji. Eksperci Deloitte nazwali ten trend „No-collar workforce”, wskazując potrzebę zmiany podejścia do rozdzielania zadań, gdzie część obowiązków będą wykonywali pracownicy, a część komputery. W 2019 będziemy obserwowali dalszy rozwój inteligentnych technologii, które coraz bardziej będą wpływały na naszą pracę i życie codzienne, ale także sprawią, że stawimy czoła nowym wyzwaniom.

 

Nikogo nie trzeba przekonywać, jak ogromny wpływ na nasze życie ma technologia. W 2019 roku kluczowe będzie efektywne jej wykorzystanie, jednocześnie pamiętając o bezpieczeństwie i etyce. Dzięki temu możemy mieć pewność, że posłuży ona dobru ludzkości i nie zacznie działać na jej zgubę. Oczywiście wizja „buntu maszyn” jest mało realna i pozostaje domeną filmów science fiction, ale obserwujemy przypadki, kiedy boty były wykorzystywane do generowania fake newsów, które wprowadzały w błąd rzesze ludzi. Inny przykład stanowią nadużycia, z którymi zmagają się m.in. sektor bankowy, ubezpieczeniowy, publiczny czy medyczny. Dzięki automatyzacji procesów analitycznych i sztucznej inteligencji, możemy identyfikować oraz skutecznie przeciwdziałać tym negatywnym zjawiskomtłumaczy Patryk Choroś, Business Development Director w SAS.

 

Trendy technologiczne 2019 według SAS:

 

1. Nowe źródła danych

Korzystając z Internetu, każdego dnia zostawiamy cyfrowe ślady, które są uważnie analizowane i uwzględniane w procesie tworzenia strategii marketingowych. Na ich podstawie powstają sugestie zakupowe oraz ustalane są najlepsze sposoby kontaktu z klientem. Informacje te pochodzą z komputerów, smartfonów, inteligentnych zegarków i opasek, ale także np. samochodów. W przyszłości możemy spodziewać się, że pojazd będzie w stanie zaplanować trasę podróży, biorąc pod uwagę nasze nawyki i zadania, które mamy do wykonania. Przykładowo system podpowie nam, aby w drodze do apteki po odbiór zamówionego lekarstwa wstąpić do sklepu, gdzie kupimy ulubione produkty, które akurat są przecenione.

 

2. Etyka AI

Jak wynika z badania SAS, Accenture Applied Intelligence, Intela i Forbes Insights, 70% firm wdrażających projekty z zakresu sztucznej inteligencji szkoli pracowników z etycznego aspektu wykorzystania tej technologii. Dynamiczny rozwój AI napędzany przez coraz większą ilość danych i wzrost mocy obliczeniowej sprawił, że technologia ta staje się nieodłącznym elementem naszego życia. Sugestie filmów i seriali na platformie Netflix, asystenci głosowi, tacy jak Siri, Cortana czy Alexa, określenie ryzyka danego problemu zdrowotnego na podstawie analizy danych medycznych lub wykrywanie podejrzanych operacji finansowych to tylko kilka przykładów wykorzystania sztucznej inteligencji. Zapewnienie odpowiedniego nadzoru będzie jednym z głównych wyzwań, z którym musi zmierzy się biznes w 2019 roku, gdyż błędne działanie AI może mieć negatywne skutki biznesowe. 60% organizacji, które wdrożyły projekty z zakresu sztucznej inteligencji lub planuje to zrobić wskazało, że obawia się wpływu decyzji podejmowanych przez maszyny na zaangażowanie klientów. Przykładowo mogą one nie wykazać się dostateczną empatią w kontaktach z kupującymi, działać w sposób dyskryminujący lub poprzez błędną konfigurację wykorzystywać prywatne i osobiste informacje o kliencie np. w procesie oceny ryzyka kredytowego.

 

3. Poufność danych

Wejście w życie 28 maja 2018 roku Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych (RODO) na zawsze zmieniło rzeczywistość biznesową niemal każdej organizacji. Konsumenci zyskali niespotykane dotąd możliwości kontroli tego, w jaki sposób firmy wykorzystują ich dane osobowe. Mogą oni wymagać od przedsiębiorstw m.in. informacji o tym, gdzie i w jaki sposób są przechowywane ich dane, a także poprosić o ich usunięcie z zasobów firmowych. O tym, że RODO nie jest martwym przepisem świadczy fakt, że w trakcie pierwszych miesięcy obowiązywania rozporządzenia do Urzędu Ochrony Danych Osobowych wpłynęło ponad 2000 skarg. Jeżeli dana organizacja nie wdrożyła jeszcze odpowiednich procedur, w 2019 roku musi zadbać o zabezpieczenie informacji dotyczących klientów. Inaczej narazi się na straty finansowe i wizerunkowe.

 

4. Wydobycie wartości z danych

Biznes doskonale zdaje sobie sprawę z faktu, że dane stanowią jeden z najważniejszych zasobów. Dostępne rozwiązania sprawiają, że przetwarzanie zbiorów big data nie stanowi obecnie wyzwania, o wiele trudniejsza jest ich interpretacja i umiejętne odczytywanie zawartych w nich wzorców. Niedobór specjalistów na stanowiskach data scientist to dla biznesu wciąż poważny problem. Wpłynie to na coraz większą demokratyzację analityki, polegającą na szerszym i łatwiejszym dostępie do narzędzi analitycznych wewnątrz organizacji, a także postęp automatyzacji pozwalającej na elastyczne zarządzanie informacjami bez konieczności posiadania unikatowych kompetencji. Systemy prezentujące wyniki analiz w sposób przejrzysty i zrozumiały będą niezwykle istotne w rozwiązywaniu złożonych problemów biznesowych, wykrywaniu zagrożeń czy identyfikowaniu potencjalnych szans.

 

 

Dodaj komentarz

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

POLECANE

3,272FaniLubię
10,608ObserwującyObserwuj
1,570SubskrybującySubskrybuj

NOWE WYDANIE

POLECANE

NAJNOWSZE