Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Zapraszamy już za:

[wpdevart_countdown text_for_day="Dni" text_for_hour="Godzin" text_for_minut="Minut" text_for_second="Sekund" countdown_end_type="date" font_color="#000000" hide_on_mobile="show" redirect_url="" end_date="21-09-2020 12:00" start_time="1600339301" end_time="0,1,1" action_end_time="hide" content_position="center" top_ditance="10" bottom_distance="10" ][/wpdevart_countdown]

Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Tesla jest otwarta na licencjonowanie oprogramowania, dostarczanie układów napędowych i akumulatorów dla innych producentów – ogłosił Elon Musk.

Deklaracja szerokiej otwartości ogłoszona przez CEO Tesli ma niebagatelne znaczenie dla rynku aut elektrycznych. Tesla, jako lider, może pomóc w popularyzacji elektromobilności także innym producentom. Chociaż brzmi to jak hodowanie sobie konkurencji, jest w praktyce przemyślanym ruchem biznesowym.

Podzespoły i rozwiązania autorstwa firmy Elona Muska gościły już w pojazdach innych producentów. Tesla dostarczała już akumulatory do elektrycznych aut Mercedesa i Toyoty w ramach odrębnych umów partnerskich. Produkcja akumulatorów to obszar, w którym, zdaniem analityków, amerykański producent samochodów elektrycznych ma przewagę konkurencją.

„Tesla jest otwarta na licencjonowanie oprogramowania oraz dostarczanie układów napędowych i akumulatorów. Po prostu staramy się przyspieszyć zrównoważoną energię, a nie zmiażdżyć konkurentów! ” Musk powiedział w wiadomości na Twitterze.

Podobne deklaracje padały już wcześniej. W 2014 roku Musk powiedział, że Tesla umożliwi innym wykorzystanie swoich patentów w nadziei na przyspieszenie rozwoju samochodów elektrycznych przez wszystkich producentów.

Nie jest jasne, jakie rodzaje baterii będzie dostarczać. Tesla obecnie prowadzi spółkę joint venture z firmą Panasonic, a także zaopatruje się w baterie z chińskiej firmy Contemporary Amperex Technology (CATL) oraz w koreańskim LG Chem. Tesla planuje również zbudować własny zakład produkcji akumulatorów w swoim zakładzie we Fremont w Kalifornii w ramach projektu „Roadrunner”. Akumulatory to najdroższy i najważniejszy element pojazdów elektrycznych.

Dla Tesli to właśnie rozwój całego rynku aut elektrycznych pozostaje kluczowy. Jako lider może rosnąć wraz z nim. Co więcej, popularyzacja aut elektrycznych będzie napędzała także rozwój infrastruktury – w tym stacji ładowania. Dziś ich niewielka liczba, obok wysokiej ceny samego pojazdu, jest jednym z głównych czynników przemawiających na niekorzyść samochodów elektrycznych.

https://itreseller.com.pl/itrnewelectromobility-poland-zaprezentowalo-nazwe-nowej-marki-polskich-samochodow-elektrycznych-izera-a-takze-prototypy-dwoch-modeli-samochodow-hatchbacka-i-suv-a/

Dodaj komentarz

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

POLECANE

3,272FaniLubię
10,608ObserwującyObserwuj
1,570SubskrybującySubskrybuj

NOWE WYDANIE

POLECANE

NAJNOWSZE