Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Zapraszamy już za:

[wpdevart_countdown text_for_day="Dni" text_for_hour="Godzin" text_for_minut="Minut" text_for_second="Sekund" countdown_end_type="date" font_color="#000000" hide_on_mobile="show" redirect_url="" end_date="21-09-2020 12:00" start_time="1600339301" end_time="0,1,1" action_end_time="hide" content_position="center" top_ditance="10" bottom_distance="10" ][/wpdevart_countdown]

Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Stany Zjednoczone pozywają Adobe za ukrywanie opłat i utrudnianie anulowania subskrypcji

Rząd Stanów Zjednoczonych pozwał firmę Adobe, oskarżając producenta programów Photoshop i Acrobat o działanie na szkodę konsumentów poprzez ukrywanie wysokich opłat za zakończenie subskrypcji w najpopularniejszym planie subskrypcyjnym i utrudnianie anulowania subskrypcji.

W skardze złożonej w sądzie federalnym w San Jose w Kalifornii Federalna Komisja Handlu stwierdziła, że Adobe ukrywa opłaty, które czasami sięgają setek dolarów, oraz inne ważne warunki w swoim “rocznym płatnym miesięcznym” planie subskrypcji drobnym drukiem lub za polami tekstowymi i hiperłączami.

Zgodnie ze skargą, Adobe nalicza opłaty za wcześniejsze rozwiązanie umowy w wysokości 50% pozostałych płatności, gdy konsumenci anulują umowę w pierwszym roku.

FTC twierdzi również, że Adobe zmusza subskrybentów, którzy chcą anulować subskrypcję online, do niepotrzebnego nawigowania po wielu stronach, podczas gdy osoby anulujące subskrypcję telefonicznie są często rozłączane, zmuszane do powtarzania się wielu przedstawicielom i napotykają “opór i opóźnienia”.

Dwóch dyrektorów Adobe jest również oskarżonych: David Wadhwani, prezes działu mediów cyfrowych, oraz Maninder Sawhney, starszy wiceprezes ds. sprzedaży cyfrowej.

“Adobe uwięziło klientów w rocznych subskrypcjach poprzez ukryte opłaty za wcześniejsze rozwiązanie umowy i liczne przeszkody w anulowaniu – powiedział Samuel Levine, dyrektor biura ochrony konsumentów FTC. – Amerykanie są zmęczeni tym, że firmy ukrywają informacje podczas rejestracji subskrypcji, a następnie stawiają przeszkody, gdy próbują anulować subskrypcję”.

Dana Rao, główny radca prawny i dyrektor ds. zaufania w Adobe, powiedział, że firma z siedzibą w San Jose odrzuci roszczenia FTC w sądzie.

“Usługi subskrypcyjne są wygodne, elastyczne i opłacalne, aby umożliwić użytkownikom wybór planu, który najlepiej odpowiada ich potrzebom, harmonogramowi i budżetowi – powiedziała Rao. – Jesteśmy transparentni, jeśli chodzi o warunki naszych umów subskrypcyjnych i mamy prosty proces anulowania”.

Dodaj komentarz

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

POLECANE

3,272FaniLubię
10,608ObserwującyObserwuj
1,570SubskrybującySubskrybuj

NOWE WYDANIE

POLECANE

NAJNOWSZE