Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Zapraszamy już za:

[wpdevart_countdown text_for_day="Dni" text_for_hour="Godzin" text_for_minut="Minut" text_for_second="Sekund" countdown_end_type="date" font_color="#000000" hide_on_mobile="show" redirect_url="" end_date="21-09-2020 12:00" start_time="1600339301" end_time="0,1,1" action_end_time="hide" content_position="center" top_ditance="10" bottom_distance="10" ][/wpdevart_countdown]

Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Spotify złożyło skargę na Apple do Komisji Europejskiej na praktyki monopolistyczne producenta iPhone’ów – Apple Music ogranicza dostępność konkurencyjnych aplikacji i pobiera wysokie prowizje od tych transakcji.

Spotify złożyło skargę na Apple do Komisji Europejskiej na praktyki monopolistyczne producenta iPhone’ów – właściciel platformy Apple Music ogranicza dostępność konkurencyjnych aplikacji i pobiera wysokie prowizje od związanych z nimi transakcji. – App economy urosła do gigantycznych rozmiarów, wyniki tej batalii będą ważyły na finansach wielu spółek.

 

Spotify argumentuje, że Apple pobiera prowizję w wysokości 30 proc. od każdej transakcji dokonywanej w aplikacjach dostępnych w prowadzonym przez siebie sklepie App Store oferującym oprogramowanie. Prowizja dotyczy także aplikacji Spotify oraz miesięcznych opłat subskrypcyjnych, podczas gdy konkurencyjna platforma Apple Music nie podlega takim regulacjom, bowiem domyślnie jest zainstalowana w iPhone’ach i innym sprzęcie produkowanym przez Apple. Wynika że Apple może skutecznie ograniczać konkurencję w ekosystemie iOS wzgledem oferowanego przez siebie produktu. Prawnicy reprezentujący Spotify podkreślają, że polityka stosowana przez Apple nie odnosi się do wszystkich aplikacji obecnych w App Store. Ale to właśnie Spotify był zmuszony m.in. do podniesienia ceny abonamentu premium o 30-proc. podatku, czyli z 9,99 do 12,99 euro dla użytkowników iOS.

 

Co więcej aplikacje oferowane w App Store nie mogą zawierać odnośników kierujących użytkowników do promocji lub zniżek. Dodatkowo w App Store, firma Apple sztucznie obniża widoczność konkurencyjnych aplikacji muzycznych dla Apple Music. Zdaniem szwedzkiej spółki wspomniane działania są wykorzystywaniem przez Apple dominującej pozycji w konkretnym segmencie rynku i ograniczaniem konkurencji, co ostatecznie dotyka końcowych użytkowników usług i aplikacji.

 

Całą sytuację związaną z App Store i polityką prowadzoną przez Apple, firma Spotify stara się przedstawić użytkownikom w najprostszej formie. Zapraszamy do obejrzenia filmiku zamieszczonego na YouTube noszącego znaczący tytuł „Time to Play Fair”.

 

Dodaj komentarz

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

POLECANE

3,272FaniLubię
10,608ObserwującyObserwuj
1,570SubskrybującySubskrybuj

NOWE WYDANIE

POLECANE

NAJNOWSZE