Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

SoftServe otworzył swoje pierwsze biuro w Warszawie – firma chce współtworzyć wizję inteligentnego miasta w stolicy Polski

21 listopada firma technologiczna SoftServe otworzyła swoje pierwsze biuro w Warszawie. Siedziba przedsiębiorstwa znajduje się w budynku Q22 i będzie w nim pracować ponad 200 osób. Przy okazji wydarzenia zorganizowano debatę na temat tego jak nowe technologie zmieniają przestrzeń publiczną, w której uczestniczyli przedstawiciele władz Miasta Stołecznego Warszawy, eksperci IT oraz przedstawiciele świata biznesu.

SoftServe to międzynarodowa firma technologiczna, założona w 1993 roku we Lwowie. Realizuje różnorodne projekty, w takich obszarach jak Big Data, DevOps & Cloud, IoT, ML, AI i wiele innych. Zmienia i optymalizuje sposób, w jaki przedsiębiorstwa na całym świecie prowadzą swój biznes. Swoją działalność w Polsce rozpoczęła w 2014 roku. Obecnie zatrudnia ponad 1600 pracowników na terenie całego kraju. W zespole warszawskim pracuje ponad 200 osób o różnych specjalizacjach, jednak dominującą technologią dla tej lokalizacji jest Big Data.

Otwarcie biura w Warszawie ma dla nas znaczenie strategiczne. Warszawa to szczególne miasto, które żyje rozwojem technologii, najłatwiej tu spotkać osoby, które na co dzień nad nim pracują. Warszawa jest również blisko pozostałych stolic europejskich, jest z nimi świetnie połączona, co ułatwia kreatywną wymianę myśli. Również tutaj swoje siedziby mają największe firmy technologiczne. Dla nas bardzo duże znaczenie ma fakt, iż to tutaj dom znalazło wiele osób, które już ponad rok temu przyjechały z Ukrainy. Szczerze zależy nam na budowaniu i wspieraniu tej społeczności – powiedział Sebastian Drzewiecki, Country Manager SoftServe Poland.

W dyskusji panelowej zatytułowanej „Miasto i technologia — Czy big data i technologie haptyczne zmienią oblicze miast? Czy Meta Human zostanie urzędnikiem? W jaki sposób biznes może wesprzeć miasta i czego potrzebuje, aby działać skutecznie?”, która odbyła się podczas otwarcia, wzięli udział Volodymyr Semenyshyn, EMEA Division President w SoftServe, Magdalena Jadziewicz-Kasak Zastępczyni Dyrektora Biura Informatyki m.st. Warszawa oraz Daria Hemmerling, Senior R&D Engineer w SoftServe Poland.

Warszawa jako jedno z miast ubiegających się o tytuł European Capital of Innovation stawia na rozwój technologiczny, aby wspierać naszych mieszkańców i mieszkanki. Współpracujemy z innymi miastami m.in. Łodzią i Wrocławiem, aby wspólnie wykorzystywać stale pojawiające się możliwości. Zależy nam na tym, aby znacząco przyspieszyć obsługę mieszkańców w urzędach i poprawić ich doświadczenie. Kolejnym obszarem, który chcemy rozwijać z udziałem technologii jest ochrona środowiska, inwestujemy w najnowocześniejsze rozwiązania, które pozwalają mierzyć zużycie wody czy elektryczności – powiedziała Magdalena Jadziewicz-Kasak.

Uczestnicy debaty rozmawiali, w jaki sposób powinna kształtować się współpraca sektora biznesowego z miastami, aby stworzyć optymalne warunki rozwoju nowych technologii i poprawienia życia mieszkańców. Miasta, z których codziennie korzystają setki tysięcy, a nawet miliony osób są naturalnym inkubatorem przedsiębiorczości, gdzie można przetestować innowacyjne rozwiązania wnoszone przez świat biznesu.

Dzięki wykorzystaniu najnowszych technologii w infrastrukturze miejskiej, życie mieszkańców i mieszkanek jest prostsze, wiele rzeczy można załatwić znacznie szybciej. Rozwiązania haptyczne pozwalają nam wejść na kolejny, wyższy poziom. Możemy zdobywać doświadczenia, które niedawno były niedostępne. Np. odwiedzając muzea każdy z nas może pogłaskać mamuta czy wziąć do rąk cenne dzieło sztuki – powiedziała Daria Hemmerling, Senior R&D Engineer w SoftServe Poland.

Uczestnicy debaty podkreślali, że aby stworzyć synergię pomiędzy sektorem publicznym i prywatnym, konieczne jest wspieranie edukacji i przestrzeni do rozwoju talentów, z których wiedzy skorzystają zarówno firmy jak i mieszkańcy. Tego typu współpraca opłaca się obu stronom, ponieważ tworzy ramy, które pozwalają na wprowadzanie w życie nowoczesnych rozwiązań i projektowanie inteligentnych, a jednocześnie zrównoważonych miast.

 

„Schneider Electric pomaga budować bardziej zrównoważoną przyszłość” – podkreśla w wywiadzie okładkowym Małgorzata Kasperska, wiceprezeska Schneider Electric – Secure Power Division MEE Cluster PL/CZ/SK/UA