Snapchat nadal nie przynosi oczekiwanych zysków prawie dwa lata po debiucie giełdowym. Snap Inc, czyli firma zajmująca się popularnym medium społecznościowym, pokazał we wtorek wieczorem czasu polskiego dane dotyczące przychodów z czwartego kwartału 2019 roku. Silna konkurencja ze strony gigantów reklamy cyfrowej takich jak Google i Facebook sprawiła, że Snap zanotował spadek udziałów w rynku o 10%.
Przychody, które firma generuje ze sprzedaży reklam na Snapchacie, wzrosły o 44% do 560,88 milionów USD, ale nie spełniły szacunków analityków. Branża oczekiwała przychodów na poziomie 563,03 milionów USD. Snap zainwestował w samoobsługową platformę, aby ułatwić reklamodawcom kupowanie przestrzeni reklamowej, nadal jednak zachęcenie do wydawania pieniędzy na reklamę jest tu wyraźnie mniejsze niż u głównego konkurenta – Facebooka.
Według raportu eMarketer, Snapchat ma tylko 0,5% światowych przychodów z reklam cyfrowych, a Facebook aż 21,1%. Snap twierdzi przy tym, że dzienna liczba aktywnych użytkowników na Snapchacie wzrosła o 4% do 218 milionów w ciągu ostatniego kwartału, względem Q3 2019. Rok wcześniej (Q4 2018) dzienna liczba dziennych użytkowników serwisu wynosiła 186 milionów. Średni przychód na użytkownika skoczył w kwartale o 23% do 2,58 USD w porównaniu z rokiem poprzednim.
Skoro są wzrosty, to co dzieje się z zyskami firmy? Tych, niestety, wciąż jest niewiele. Po opublikowaniu wyników akcje firmy staniały o 17 centów. Snap musi pozyskać więcej reklamodawców, inaczej zostanie zmieciony przez Facebooka (a właściwie należący do niego Instagram) i TikTok.
https://itreseller.com.pl/itrnewsztuczna-inteligencja-w-sluzbie-zdrowiu-microsoft-uruchomil-nowy-piecioletni-program-ai-for-health-o-wartosci-40-mln-usd-dla-poprawy-zdrowia-ludzi-na-calym-swiecie/