Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Zapraszamy już za:

[wpdevart_countdown text_for_day="Dni" text_for_hour="Godzin" text_for_minut="Minut" text_for_second="Sekund" countdown_end_type="date" font_color="#000000" hide_on_mobile="show" redirect_url="" end_date="21-09-2020 12:00" start_time="1600339301" end_time="0,1,1" action_end_time="hide" content_position="center" top_ditance="10" bottom_distance="10" ][/wpdevart_countdown]

Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Siemens Mobility – nowa spółka Siemensa w Polsce, na czele z Krzysztofem Celińskim. Nowa spółka będzie działać w kilku obszarach – taboru, automatyki kolejowej, serwisu i Inteligentnych Systemów Transportowych (ITS).

Z początkiem lipca branża Mobility Siemensa została wyodrębniona ze struktury macierzystej firmy i rozpoczęła działalność jako nowa spółka – Siemens Mobility Sp. z o.o. Kapitał zakładowy został ustanowiony na poziomie ponad 9,5 mln złotych. W strukturze firmy znalazło się około 100 osób. Nowa spółka będzie działać w kilku obszarach – taboru, automatyki kolejowej, serwisu i Inteligentnych Systemów Transportowych (ITS), a także doradztwa związanego z techniką transportu szynowego i drogowego. Firma przejmie także dział związany ze sprzedażą napędów trakcyjnych do pojazdów szynowych.

 

Siemens Mobility Sp. z o.o. zajmie się realizacją zarówno obecnych kontraktów, ale także zamierza brać udział w nowych postępowaniach.

 

– W ciągu kilkunastu lat dostarczyliśmy na polski rynek m.in. lokomotywy Eurosprinter dla PKP Intercity, lokomotywy Vectron dla DB Cargo Polska, PKP Cargo i Industrial Division, pojazdy Inspiro dla Metra Warszawskiego czy tramwaje Combino do Poznania. Mamy też na swoim koncie duże projekty ITS dla Białegostoku, Warszawy, Rzeszowa, Poznania i Krakowa. Współpracujemy bardzo aktywnie z kilkoma tysiącami rodzimych firm, czego dobrym przykładem jest wspólna realizacja z nowosądeckim Newagiem kontraktów dla warszawskiego i sofijskiego metra na dostawę pojazdów Inspiro – mówi Krzysztof Celiński, dyrektor Siemens Mobility Sp. z o.o.

 

Fuzja z Alstomem

Wydzielenie branży Mobility ze struktur Siemensa to pierwszy krok do planowanego połączenia działów transportowych Siemensa i Alstomu, które zostało ogłoszone pod koniec września ubiegłego roku. Główną przyczyną połączenie spółek jest chęć wyrównania szans w walce o kontrakty z chińskim CRRC. Po połączeniu kolejowy koncern Siemensa i Alstomu będzie globalnie zatrudniać 62 tys. osób, dysponować portfelem wartym ponad 60 mld EUR i osiągać roczne przychody na poziomie ponad 15 mld EUR. Na początku czerwca 2018 r. spółki oficjalnie złożyły dokumenty do Komisji Europejskiej w celu uzyskania zgody organu regulacyjnego na połączenie. Planowana fuzja z Alstomem ma nastąpić na początku 2019 r.

 

Cyfrowa przyszłość

Nowa spółka Siemensa w Polsce ma bardzo ambitne plany na kolejne lata, zwłaszcza w obszarze upowszechnienia cyfrowych technologii na kolei i w systemach miejskich.

 

– Będziemy dalej aktywnie działać na rzecz wprowadzania innowacyjnych i technologicznie zaawansowanych produktów w obszarze kolejnictwa i drogownictwa. Uważnie przyglądamy się planowanym przetargom na zakup lokomotyw, wagonów, elektrycznych zespołów trakcyjnych, metra oraz systemów do sterowania ruchem kolejowym i drogowym. Silnie stawiamy także na cyfryzację. Przykładem może być system zdalnego prowadzenia ruchu pociągów za pośrednictwem chmury obliczeniowej i Internetu Rzeczy (IoT), który rozwijamy w Norwegii. Takie projekty to przyszłość i mamy nadzieję, że uda się je wdrożyć także na polskim rynku – dodaje Krzysztof Celiński.​

 

 

Dodaj komentarz

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

POLECANE

3,272FaniLubię
10,608ObserwującyObserwuj
1,570SubskrybującySubskrybuj

NOWE WYDANIE

POLECANE

NAJNOWSZE