Setapp: 10 najlepiej ocenianych aplikacji w 2024. W zestawieniu nie ma chatGPT
Joanna Żabnicka
Połowa najlepiej ocenianych aplikacji w 2024 r. pochodzi od Meta i ByteDance. Znaczące, że wszystkie te aplikacje opierają się na sztucznej inteligencji, co ma zapewnić użytkownikom jak najlepsze jakościowo wrażenia.
Badanie zostało przeprowadzone przez Setapp, platformę do pobierania bezpiecznych aplikacji na Maca i iPhone’a. Na potrzeby sporządzenia tego rankingu zostały zebrane także dane na temat najczęściej pobieranych i najwyżej ocenianych aplikacji w App Store i Google Play. Lista wygląda następująco:
- Instagram – pozostaje głównym graczem w przestrzeni mediów społecznościowych, a personalizacja treści pozostaje jedną z jego kluczowych funkcji. W zeszłym roku Meta w końcu ujawniła, w jaki sposób jej algorytmy dobierają treści dla każdego użytkownika. Na przykład, aby zbudować spersonalizowany kanał, sztuczna inteligencja wybiera około 500 postów z kont, które użytkownik obserwuje, przypisuje każdemu wynik trafności, a następnie wyświetla je odpowiednio w kanale. Użytkownicy mogą nawet dowiedzieć się więcej o tym, dlaczego widzą konkretny post, klikając trzy kropki w prawym górnym rogu i wybierając „Dlaczego widzisz ten post”.
- TikTok – użytkownik może nie dać ani jednego lajka, ale algorytmy sztucznej inteligencji TikToka nadal będą ustalać, jakie treści preferuje. W tym roku TikTok rozszerzył swoje możliwości reklamowe dla marek i twórców. Uruchomiono TikTok Symphony – zestaw narzędzi sztucznej inteligencji do tworzenia. Pomaga generować filmy na podstawie zaledwie kilku danych wejściowych, tworzy skrypty, pomaga w burzy mózgów, a nawet ulepsza istniejące filmy.
- Facebook – mając 3 miliardy aktywnych użytkowników miesięcznie (stan na kwiecień 2024 r.), Facebook wyprzedza pod tym względem Instagram i TikTok. Podobnie jak te aplikacje, Facebook wykorzystuje sztuczną inteligencję do personalizacji treści i może korzystać z działań użytkowników zarówno z Facebooka, jak i Instagrama. Jednocześnie Facebook ma najniższą średnią ocenę ze wszystkich najlepszych aplikacji, co sugeruje mieszane doświadczenia użytkowników, prawdopodobnie z powodu obaw o prywatność i zarządzanie danymi.
- WhatsApp – ta aplikacja ma 2 miliardy aktywnych użytkowników miesięcznie i znana jest z kompleksowego szyfrowania oraz bezpiecznej i niezawodnej komunikacji. Niedawno uruchomił Meta AI (teraz dostępny dla ograniczonej liczby użytkowników). Ten chatbot może generować obrazy, angażować się w rozmowy i wyszukiwać informacje.
- CapCut – wprowadził sztuczną inteligencję do edycji wideo i sprawia, że wydaje się to magiczne. Może tworzyć postacie AI do narracji wideo, klonować głosy, oczyszczać dźwięk z obcych szumów, tworzyć narracje za pomocą zamiany tekstu na mowę AI i wiele więcej. Aplikacja jest uważana za silnego konkurenta dla Adobe i Canva. Oprócz tego, że jest łatwa w użyciu, płynnie integruje się z TikTokiem (oba produkty ByteDance) i oferuje wiele potężnych funkcji, z których większość jest bezpłatna.
- Telegram – aplikacja znana z solidnych funkcji prywatności, w tym tajnych czatów i samoniszczących się wiadomości. Jego rozbudowana funkcjonalność, taka jak kanały, boty i duże możliwości udostępniania plików, wyróżnia go na tle innych aplikacji do przesyłania wiadomości. Jest szczególnie ceniony wśród użytkowników, którzy stawiają na bezpieczeństwo, zaawansowane funkcje komunikacyjne i doświadczenie międzyplatformowe.
- Snapchat -aplikacja, która nie wzbudza większego zainteresowania wśród osób powyżej 35 roku życia. Jednak jeśli chodzi o grupę demograficzną 13-34, aplikacja dociera do ponad 75% tej populacji w niektórych krajach. Aplikacja jest atrakcyjna dla młodszych odbiorców, którzy preferują jej unikalne funkcje, takie jak ulotne wiadomości, serie snapów i obiektywy AR. Ciągła innowacja Snapchata w technologii AR i partnerstwa z markami w zakresie filtrów i obiektywów sprawiają, że użytkownicy stają się od niej uzależnieni.
- Subway Surfers – wydana 12 lat temu, stała się pierwszą grą, która przełamała barierę 1 miliarda pobrań w Google Play. Jej prosta, ale wciągająca rozgrywka, regularne aktualizacje i sezonowe wydarzenia sprawiają, że gracze wracają po więcej. Żywa grafika gry i łatwa do nauczenia mechanika przyciągnęły szeroką publiczność, czyniąc ją klasykiem na scenie gier mobilnych.
- Zoom – po gwałtownym wzroście podczas pandemii przychody Zooma ustabilizowały się i rosną. Jednak intuicyjny interfejs i niezawodna wydajność ugruntowały jej pozycję jako najlepszej aplikacji komunikacyjnej. Teraz Zoom dzięki ulepszeniu Zoom AI Companion może podsumowywać spotkania i łańcuchy czatów, informować użytkowników, jeśli przegapili część spotkania, i pomagać w tworzeniu dopracowanych wiadomości e-mail i wiadomości.
- Temu – aplikacji zakupowa, która jest często porównywana do TikToka. Eksperci uważają, że algorytmy rekomendacji AI Temu działają podobnie: analizują czas, jaki użytkownik spędza na produkcie, szybkość przełączania się między przedmiotami itp. W ciągu kilku minut Temu tworzy profil użytkownika i oferuje najbardziej odpowiednie produkty. W połączeniu z dobrze zaprojektowanym interfejsem, zróżnicowaną gamą produktów i konkurencyjnymi cenami, Temu konkuruje teraz z gigantami zakupowymi, takimi jak Amazon i Shein, mimo że zostało uruchomione dopiero w 2022 roku.