Samsung przedstawia nową pamięć GDDR7 DRAM

Samsung Electronics poinformował w czwartek, że opracował pierwszą w branży 24-gigabitową pamięć GDDR7 DRAM, która ma zadebiutować na rynku na początku przyszłego roku. 

W porównaniu z poprzednią pamięcią GDDR7 DRAM 16 Gb, nowy układ ma większe pojemność, wydajność i energooszczędność, poinformowała firma.

Samsung zastosował technologię przetwarzania klasy 12 nanometrów, aby zwiększyć gęstość komórek w tym samym rozmiarze pakietu, osiągając 50% wzrost pojemności w porównaniu z poprzednikiem. Oprócz zaawansowanego węzła procesowego, zastosowano sygnalizację modulacji amplitudy impulsu na trzech poziomach, aby pomóc osiągnąć wiodącą w branży prędkość pamięci graficznej DRAM wynoszącą 40 Gb/s, co stanowi 25% poprawę w porównaniu z poprzednią wersją.

Firma poinformowała, że ​​wydajność pamięci GDDR7 można dodatkowo zwiększyć do 42,5 Gb/s, w zależności od środowiska użytkowania. Samsung wprowadził technologie stosowane w produktach mobilnych, w których niskie zużycie energii ma kluczowe znaczenie, aby poprawić energooszczędność o ponad 30 procent. Stabilność działania produktu została również zwiększona dzięki zastosowaniu metody projektowania bramkowania mocy, która minimalizuje prąd upływu podczas szybkich operacji. 

Firma planuje rozpocząć testowanie nowego układu do zaawansowanych obliczeń sztucznej inteligencji do końca tego roku, aby dostarczyć go klientom na początku przyszłego roku. Po opracowaniu pierwszej w branży pamięci GDDR7 DRAM w lipcu ubiegłego roku, Samsung zamierza wzmocnić swój wpływ na rynku pamięci DRAM do grafiki dzięki temu nowemu produktowi, który oferuje najwyższą pojemność i szybkość w branży.

„Po opracowaniu pierwszej w branży pamięci GDDR7 o pojemności 16 GB w zeszłym roku, Samsung wzmocnił swoje technologiczne przywództwo na rynku pamięci DRAM do grafiki dzięki temu najnowszemu osiągnięciu – powiedział Bae Yong-cheol, wiceprezes ds. planowania produktów pamięci w Samsung Electronics. – Będziemy nadal przewodzić na rynku pamięci DRAM do grafiki, wprowadzając produkty nowej generacji, które odpowiadają rosnącym potrzebom rynku AI”.