Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Samsung pozostaje liderem globalnej sprzedaży telewizorów, ale chińscy producenci nie zwalniają

Podczas gdy Samsung Electronics utrzymał swoją pozycję nr 1 jako producent telewizorów w pierwszej połowie tego roku, chińscy rywale wydają się zwiększać tempo, aby zniwelować różnicę.

Counterpoint Research, firma śledząca rynek, poinformowała w poniedziałek, że globalne dostawy telewizorów wzrosły w okresie kwiecień-czerwiec po raz pierwszy od czterech kwartałów, napędzane szaleństwem zakupów podczas igrzysk olimpijskich. W drugim kwartale tego roku sprzedaż osiągnęła poziom 56 milionów sztuk, co jest równoznaczne ze wzrostem o 3 procent rok do roku.

Samsung zdobył największy udział, 15 procent, w całkowitych dostawach, ale odnotował najniższy kwartalny rekord firmy. Drugie miejsce zajął chiński dostawca telewizorów TCL z 11 procentami udziału w dostawach, podczas gdy inna chińska firma, Hisense, zajęła trzecie miejsce z 10 procentami. LG Electronics zajęło czwarte miejsce z 9 procentami.

Podczas gdy chińscy rywale wykroili sobie część rynku, koreańskie firmy umacniały swoją pozycję w sektorze telewizorów premium, oferując większe ekrany i najnowocześniejsze produkty z wyświetlaczami z organicznymi diodami elektroluminescencyjnymi.

We wzmiankowanym okresie dostawy telewizorów premium wzrosły o 45 procent w skali roku, co również było spowodowane gorączką olimpijską. Samsung i LG znalazły się na szczycie pod względem dostaw, pochłaniając odpowiednio 33 procent i 18 procent. Jednak ich wskaźniki wzrostu spowolniły w porównaniu do chińskich producentów. Dla Samsunga był to pierwszy raz, kiedy jego udział w segmencie premium spadł poniżej 40 procent.

Chińskie Hisense i TCL osiągnęły odpowiednio 18 procent i 15 procent. W szczególności dostawy telewizorów OLED wzrosły o 21 procent w skali roku w drugim kwartale. LG było bezkonkurencyjnym numerem jeden na rynku, z 1,34 miliona dostaw, czyli 53 procentami całkowitego udziału. Aby poszerzyć lukę w stosunku do chińskich dostawców, oczekuje się, że koreańskie firmy będą nadal wzmacniać ofertę telewizorów OLED, wprowadzając nowe funkcje obejmujące sztuczną inteligencję i współczynniki kształtu.

Podkreślając, że jest liderem na światowym rynku telewizorów, zdobywając 28,8 procent udziału w rynku według przychodów, Samsung Electronics poinformował w poniedziałek, że będzie trzymał się swojej strategii sprzedaży, koncentrując się na telewizorach AI, telewizorach o wysokiej wartości dodanej w cenie ponad 2500 USD i telewizorach z dużym ekranem. Z kolei LG poinformowało, że utrzyma pozycję lidera na rynku premium dzięki produktom nowej generacji z przezroczystymi ekranami, zginanymi ekranami i telewizorami bezprzewodowymi